וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופוזיציה או אחדות? הצרות של לבני

חגי מירום

13.2.2009 / 10:45

חגי מירום סבור שיו"ר קדימה תתקשה להיכנס לממשלת אחדות עם הליכוד ונתניהו "הן מטעמי אגו והן מטעמים פוליטיים פנימיים"

ציפי לבני, בשנית, עומדת כמטחווי קשת ממשרד ראש הממשלה, אך אליו לא תיכנס. מילא לא תיכנס, "המנצחת של מערכת הבחירות", אבל גם להצטרף כשותפה לממשלת אחדות יקשה עליה, הן מטעמי אגו והן מטעמים פוליטיים פנימיים. שתי אפשרויות בעייתיות עומדות בפני לבני וקדימה וכל אחת מהן מכילה בתוכה זרעי פירוד ופילוג של קדימה.

הראשונה, הצטרפות לממשלת נתניהו. כאן נוקט נתניהו גישה ממלכתית, מזמין את קדימה ואף מוכן להפקיד "תיקים למשמורת" בידי שרים ממפלגות הקואליציה תוך הסכמה עימם להמתין כמה חודשים להחלטתה, ומיד כאשר תצטרף קדימה לממשלה , גם אם באיחור, יועברו התיקים שנתניהו ייעד אותם, לשרי קדימה.

נסו לשער כמה יקשה על לבני להחזיק את אנשי מפלגתה מאוחדים ומלוכדים באופוזיציה, כאשר הם יודעים כי שבעה משרדים מחכים להם אם רק יחליטו להצטרף לקואליציה. אתם רואים את מופז מרסן עצמו לזמן ארוך כשמשרד הביטחון יושאר בעבורו למשמורת בידי ראש הממשלה? האם השרה בלילה תמתין באופוזיציה בידיעה כי משרד התיירות מחכה לה במשמורתה של מפלגת ליברמן? האם זאב בוים יגלה אורך רוח אם יידע כי משרד התחבורה הושאר לו כפיקדון בידי מי משרי ש"ס? או שטרית שיחכה לו משרד התשתיות?

הגשמת חלומו הרטוב של נתניהו

ככלות הכל מדובר בפורשי ליכוד שהשיבה הביתה לחיק הליכוד לא תהווה קושי נוראי בעבורם, אם רק יוזמנו אחת לחודש לראש הממשלה נתניהו לשיחות קירבה או לעדכון... האופציה השנייה הניצבת בפני לבני היא להחליט כבר כעת להשתלב בשיחות הקואליציוניות ולהצטרף לממשלה. זוהי הגשמת חלומו הרטוב של נתניהו.

קודם כל, בשל הלגיטימציה הרחבה לניצחונו ולבכירותו ואחר כך בשל מלחמת גוג ומגוג שתתרחש בקדימה על משרות השרים.
מקובל כי בהקמת ממשלה מפעילים "מפתח" של שר לכל ארבעה ח"כים שיש לסיעה כלשהיא. לפי המפתח הזה יהיו לציפי לבני לחלוקה בין אנשיה כשבעה משרדים.

הבה נראה מיהם הטוענים לשרות בקדימה: לבני, מופז, שטרית, דיכטר, בוים, בלילה, אדרי, איציק, רמון, אפללו, הנגבי, בראון , כולם שרים ויו"ר כנסת לשעבר ואם נוסיף עליהם "טעוני קידום" כחסון ותירוש, ניווכח לדעת שכל החלטה המקפחת מי ממחצית הרשימה הזו , מכילה בתוכה חמרי נפץ תקניים שעוצמתם גדולה.
לא לבלוע ולא להקיא... זהו המצב בפניו נמצאת ליבני והוא קשה מנשוא. ועל כך נאמר, "עוד ניצחון כזה – ואבדנו".

*חגי מירום כיהן כח"כ מטעם מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully