וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל הסתבכה בירושלים

רנית נחום-הלוי

13.2.2009 / 10:05

מאז כניסתו של ניר ברקת לראשות העירייה, מתקשה אפריקה ישראל ליישם את תוכניותיה בעיר. הקמת 1,000 דירות מתעכבת

הרבה כישלונות ידעה בתקופה האחרונה אפריקה ישראל. אחד הבולטים בהם נמצא בירושלים. לחברה שישה פרויקטים בבירה, בהם השקיעה יותר מחצי מיליארד שקל, אבל היא לא מצליחה לממש אותם. העירייה הנוכחית מערימה קשיים, לא מקבלת כל תוכנית בניין עיר המוגשת לאישור ודורשת מהיזמים למתן את תוכניות הבנייה שלהם.

בשנים האחרונות רכשה אפריקה ישראל קרקעות בירושלים, תוך הסתמכות על שוקי הנדל"ן הגואים בעיר, ועל ראש העיר לשעבר אורי לופליאנסקי, שבזמנו הציב את לב לבייב בראש כוח משימה כלכלי שיפעל לפיתוח העיר. שני חברי מועצה שכיהנו כסגנים אף נשאו תפקידים בכירים בעירייה - שמואל שקדי (מ"מ ועדת התכנון) ואלי שמחיוף (יו"ר ועדת הכספים) - היו חברים בדירקטוריון אפריקה ישראל. גם יו"ר הוועדה לתכנון ולבנייה בתקופת לופליאנסקי, יהושע פולק, פעל למתן הקלות ליזמים.

אפריקה רכשה קרקעות שחלקן אינן מיועדות למגורים, והחלה לקדם תוכניות להקמת כ-1,000 יחידות דיור, בתקווה שתקבל גיבוי מהעירייה, ואולם עד כה לא התקבל אישור אחד להיתר בנייה. יזמים בירושלים טוענים כי מדיניות העירייה החדשה, בראשות ניר ברקת, שכוללת גם "חזית ירוקה", בראשות מחליפתו של פולק, נעמי צור היא אחת הסיבות לעיכובים בפרויקטים בבירה.

צור, ניהלה ב-12 השנים האחרונות את החברה להגנת הטבע בירושלים והובילה עם הארגונים הירוקים את המאבק נגד תוכנית ספדיה לבנייה במערב העיר. המדיניות הזאת מכתיבה כיום את חזון ברקת. ואפריקה ישראל מגלה שהפרויקטים שקידמה כבר לא רווחיים כלכלית עבורה.

בחודשים האחרונים גם הבנקים מקשים על החברות היזמיות, ומהססים לאשר אשראי לפרויקטים שנראים תקועים. מאפריקה ישראל מגורים נמסר בתגובה: "קיבלנו את החלטות העירייה, אנו לומדים אותם ונפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully