וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין פרקה את מטען הנשק מהספינה האירנית

13.2.2009 / 18:30

מקורות דיפלומטיים מסרו כי מדובר בנשק קונוונציונלי שיאוחסן לפי שעה על אדמת האי. שלשום, אירן הכחישה שעל הספינה נמצא נשק

קפריסין פרקה היום (שישי) את מטעני הנשק שנמצאו בספינה האירנית שנעצרה בחשד שהפירה את הסנקציות שהטיל האו"ם על אירן. מקורות דיפלומטיים אמרו כי הנשק שנמצא על גבי הספינה הוא קונוונציונלי וכי הוא יאוחסן על אדמת האי. לדבריהם, "מאחסון המטען לא נשקפת שום סכנה". לא נמסר לכמה זמן יאוחסן המטען בקפריסין.

אירן הכחישה שלשום כי הספינה, שנעצרה בחודש שעבר על ידי רשויות קפריסין, נושאת נשק. כשנשאל לגבי הספינה, אמר דובר משרד החוץ האירני חסאן קשקבי: "זה שקר להגיד שנמצא נשק על הספינה. אם היה עליה נשק, היה ברור שאין סיבה לפתוח בחקירה. לפיכך, הדיווחים בתקשורת הישראלית הם, לכל הפחות, לא מבוססים".

הספינה האירנית, ששטה תחת דגל קפריסאי, נעצרה ב-29 בינואר לאחר שחיל הים האמריקאי מצא בה נשק בחיפוש שקיים. האמריקאים ערכו את החיפוש הראשוני על הספינה וחשפו את משלוח הנשק. בחיפוש נמצאה תחמושת שכללה פגזי ארטילריה.

הספינה יצאה מהמפרץ הפרסי לפני כמה שבועות ולפי החשד עשתה דרכה לסוריה או לעזה. ישראל וארה"ב ביקשו מקפריסין לעכב אותה ורשויות המכס במדינה דרשו מצוות הספינה לעגון לבידוק בנמל לימסול. הספינה נושאת דגל קפריסין ולכן חייבת להיענות לדרישת רשויות המדינה, שהן גם היחידות היכולות להחרים את מטענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully