וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הסכם הרגיעה אינו כולל את שחרור שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.2.2009 / 0:07

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק מוסא אבו מרזוק אמר כי שליט ישוחרר רק בתמורה לאסירים פלסטינים. הסכם הרגיעה יוכרז בתוך שלושה ימים על ידי מצרים

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק מוסא אבו מרזוק אמר הערב (חמישי) כי שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט אינו כלול בהסכם הרגיעה שיוכרז בתוך 48 שעות על ידי מצרים. מרזוק אמר כי שליט אינו חלק מהסכם הרגיעה והוא ישוחרר רק תמורת אסירים פלסטינים.

מוקדם יותר אמר טאהר א-נונו, חבר משלחת חמאס לשיחות הרגיעה בקהיר כי ההכרזה על הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס תתבצע ככל הנראה בשלושת הימים הקרובים. לטענתו, ההסכם יכלול הפסקה מוחלטת של הלחימה ברצועת עזה ופתיחת המעברים לרצועת עזה.

מוקדם יותר הערב דווח כי מצרים תודיע בשעות הקרובות על תוצאות המגעים בין ישראל לחמאס על רגיעה ארוכת טווח ברצועת עזה, כך לטענת בכיר מצרי שאמר את הדברים לסוכנות הידיעות "מינא". מקור פלסטיני שהשתתף בשיחות בקהיר דיווח לסוכנות הידיעות המצרית כי משלחת חמאס מסרה לראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן את תשובתו הסופית של הארגון להצעת הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה. המקור תיאר גם הוא את השיחות כ"חיוביות".

אל המשלחת בקהיר, הכוללת את מחמוד א-זהאר, סלאח ברדוויל וניזאר עוודאללה, הצטרף בכיר חמאס וסגן ראש הלשכה המדינית שלו, מוסא אבו מרזוק. לפי הדיווחים, בפגישתם עם משלחת חמאס צפויים הבכירים המצרים למסור את התשובות הישראליות למספר הבהרות שביקש חמאס. עיקר ההבהרות נסבו סביב פתיחת המעברים והסרת המצור.

המקורות ציינו כי האווירה האופטימית תשליך גם על הסיכויים לגבש בקרוב עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. "הסכם הרגיעה אינו קשור לעסקת שליט אולם אין זה אומר שלא מושקעים מאמצים בשני המסלולים במקביל", אמר בכיר בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully