וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוף? לא טוב: תמי ניניו מספידה את המפלגות הירוקות

תמי ניניו

13.2.2009 / 0:26

תמי ניניו מספידה את המפלגות הירוקות, ומקווה שציפי לבני תזכור למה היא צמחונית

תוצאות הבחירות לכנסת ה-18 הנחילו מפח נפש עצום למי שאיכות הסביבה וזכויות בעלי חיים בראש מעייניו. שתי המפלגות הירוקות - הירוקים והתנועה הירוקה-מימד - לא עברו את אחוז החסימה, ומרצ, מפלגה ירקרקה אחרת, זכתה למספר קולות זעום יותר מאי פעם.

הסבר אפשרי אחד הוא העובדה ששתי מפלגות ירוקות התמודדו בבחירות וקולות המצביעים הירוקים התחלקו ביניהן. לפי קו חשיבה זה, לו היתה מתמודדת בבחירות רק מפלגה ירוקה אחת או לו שתי המפלגות הירוקות היו מתאחדות, ייתכן שסכום הקולות שהיתה מקבלת המפלגה הירוקה היה גדול מספיק כדי לעבור את אחוז החסימה. אלא שהמציאות במקרה הזה שחורה ולא ירוקה: מספר הקולות הכשרים שהצביעו לשתי המפלגות הירוקות הוא פחות מ-40,000 בעוד שאחוז החסימה (2% מסך הקולות הכשרים) עומד על קצת יותר מ-65,000 קולות.

אישית, לא ממש האמנתי שלירוקים (להם הצבעתי בבחירות הקודמות שגם בהן הן לא עברו את אחוז החסימה) יש סיכוי, אבל התאכזבתי ואף הופתעתי מכך שהתנועה הירוקה-מימד נותרה בחוץ, אחרי הבאז האינטרנטי העצום שעוררה ולאחר שזכתה במספר הקולות הרב ביותר בבחירת הבלוגרים באתר אפלטון, עם מספר קולות אשר שווה ערך ל-46 מנדטים. בפועל, הצביעו לתנועה הירוקה-מימד פחות מ-30,000 איש.

הסבר אפשרי אחר למפלה הירוקה הוא שנושאי איכות הסביבה וזכויות בעלי החיים נדחקו הצידה על ידי תותחים כבדים יותר, תרתי משמע. אנשים רבים שאכפת להם מהסביבה ומבעלי חיים הצביעו למפלגה שאינה הירוקים או התנועה הירוקה-מימד, אם מפאת המצב הביטחוני והכלכלי הקשה ואם מכיוון שהעדיפו לתת את קולם לאחת המפלגות הגדולות כדי למזער את הסיכוי שהמועמד הפחות חביב עליהם, כלומר זה שעומד בראש המפלגה הגדולה השנייה יהיה ראש הממשלה הבא. במילים אחרות, מי שאין כסף בכיסו, כנראה יקנה כיכר לחם ולא פטריות כמהין וזעפרן.

מלכיאור יחסר לנו

אבל אין רע בלי טוב: ראשית, שמונה מתוך תשעת חברי הכנסת שצוינו לשבח בטור הקודם בזכות פועלם למען זכויות בעלי חיים והגנת הסביבה נבחרו לכהן גם בכנסת ה-18: גדעון סער וגלעד ארדן מהליכוד, אופיר פינס-פז ואיתן כבל מהעבודה, יואל חסון מקדימה, דב חנין מחד"ש, זבולון אורלב מהבית היהודי ומשה גפני מיהדות התורה. היחיד שנותר מחוצה לה, אבוי, הוא מיכאל מלכיאור מהתנועה הירוקה-מימד. אני סמוכה ובטוחה שאנשים אלה ימשיכו לפעול גם בקדנציה הנוכחית כדי לקדם חקיקה שתגן על הסביבה ועל זכויות בעלי החיים.

שנית, ייתכן שציפי לבני תעמוד בראש הממשלה הבאה, ולבני, כפי שצוין בטור זה לא אחת, היא צמחונית שסייעה להעביר את החוק האוסר על פיטום אווזים. גם אם הצמחונות של לבני היא לא הפרט הידוע ביותר לגביה, אני מאמינה שהיא תועיל (מה שבטוח, היא לא תזיק).

אומרים שכל כלב, בא יומו. נכון לישראל של 2009, כנראה שהיום הזה טרם הגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully