וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לנתניהו: "יש חלופות מלבד מו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2009 / 16:21

בכיר הרשות יאסר עבד רבו כי הרשות לא תפתח במו"מ עם ממשלה שלא תדון ביוזמת השלום הערבית ותמשיך לבנות בהתנחלויות. "לא נסכים לשלום כלכלי"

בכיר הרשות הפלסטינית יאסר עבד רבו אמר היום (חמישי) כי הרשות לא תשתף פעולה עם ממשלה ישראלית שלא תיענה לקריאה לדון ביוזמה הערבית לשלום ולא תפסיק את הבנייה בהתנחלויות. במסיבת עיתונאים שערך ברמאללה אמר עבד רבו כי "הנשיא אובמה, שליחו למזה"ת מיטשל ומזכירת המדינה קלינטון יודעים היטב מהן המכשולים בפני פתרון שתי המדינות. הפלסטינים אינם אלו שמציבים את המכשולים".

בדבריו עקץ עבד רבה את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שדיבר על 'שלום כלכלי'. "לא נסכים לפתרון כלכלי במקום פתרון מדיני", אמר. "מי שחושב שאין לנו – כערבים ופלסטינים – אופציות נוספות, שוגה באשליות". לדבריו, נושא הרכבת הממשלה בישראל הוא עניין פנימי, אולם "מה שחשוב לנו שהממשלה שתורכב תגלה רצינות כלפי השלום".

"עד כה, כל הממשלות נקטו במדיניות של סחבת ובהטעיות", הוסיף עבד רבו, והסביר: "מצד אחד הן דיברו על שלום ועל משא ומתן אולם במקביל הן הקימו מחסומים, המשיכו לבנות בהתנחלויות ובגדר ההפרדה ולמעשה שיתקו את עבודת הרשות הפלסטינית בשטח. על כן, כל ממשלה שתקום חייבת להוכיח את רצינותה כלפי השלום, לא בדיבורים אלא במעשים".

עבד רבו אמר עוד כי הממשלה שתוקם בישראל חייבת ליישם את דו"ח מיטשל לפיו יש להפסיק את הרחבת ההתנחלויות. "בלי זה, לא יתנהל משא ומתן וישראל תישא את האחריות לכך", הבהיר.

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד אמר כי הגיע הזמן לשים קץ לשליטת עם אחד על עם אחר. בנאום שנשא בבית לחם אמר פיאד: "על ישראל להפסיק להפקיע את אדמותיו של העם הפלסטיני, להפקיע את שאיפותיו הלאומיות ואת זכויותיו הטבעיות המגיעות לו כמו לשאר עמי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully