וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור מתכנן ביקור בארץ הקודש

טלי גולדשטין

12.2.2009 / 15:34

בנדיקטוס ה-16 צפוי לבקר בישראל בעוד 3 חודשים. הוא גינה את הבישוף מכחיש השואה: "דבריו לא מתקבלים על הדעת"

האפיפיור בנדיקטוס ה-16, המנסה לאחות את הקרע שנוצר בין הוותיקן לקהילה היהודית בעקבות החלטתו לטהר את שמו של בישוף מכחיש שואה, אמר היום (חמישי) כי "כל הכחשה או המעטה בערך השואה היא בלתי מתקבלת על הדעת", במיוחד אם אמירה מסוג זה נשמעת מפיו של איש כמורה.

בנוסף, אישר האפיפיור בפעם הראשונה כי הוא מתכנן ביקור בישראל. לפי מקור בוותיקן, הביקור מתכונן למאי. יהיה זה הביקור הראשון של אפיפיור במדינה מאז ביקר פה האפיפיור יוחנן פאולוס ב-2000.

"השואה היא פשע נגד האנושות"

האפיפיור אמר את הדברים במהלך מפגש עם ראשי קהילות יהודיות – המפגש הראשון מאז פרצה המחלוקת סביב פרשת טיהור שם הבישוף ריצ'רד וויליאמסון, מכחיש השואה. לדברי האפיפיור, "השנאה והתיעוב כלפי גברים, נשים וילדים לה היינו עדים בשואה היא פשע נגד האנושות. דבר זה צריך להיות ברור לכולם, במיוחד לאלו המשרתים את כתבי הקודש".

האפיפיור הגרמני נזכר בביקורו במחנה ההשמדה אושוויץ ב-2006 כשאמר: "תפילתי היא שזיכרון הפשע הנורא הזה יחזק את הנחישות שלנו לרפא את הפצעים שנפערו בין הנוצרים ליהודים". באותו מעמד, הוא ביקש גם את סליחת היהודים. "אסור לשכוח פרק נוראי זה בהיסטוריה שלנו", אמר האפיפיור למשלחת היהודית היום.

ביקורת קשה נמתחה נגד הוותיקן באחרונה על רקע החלטתו של האפיפיור לטהר את שמו של וויליאמסון ושלושת חבריו. וויליאמסון נודע בדעותיו האנטישמיות, בהן הכחשת השימוש בתאי גזים במלחמת העולם השניה והטענה שרק 300 אלף יהודים בלבד מתו בשואה. וויליאמסון אמנם התנצל על אמירותיו אך סרב לחזור בו עד שימצאו ראיות מספיקות שיוכיחו לו כי השואה באמת התרחשה. הוותיקן הורה לוויליאמסון להתנצל על דבריו ולחזור בו, דבר שהוא מסרב לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully