וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכופפות את הבננה

ליבי אביכזר

12.2.2009 / 15:02

נשים יעברו מחר ברחובות תל אביב וישליכו לפח את מגזינים פורנוגרפים, בטענה שהם מעודדים אלימות כלפי נשים והפיכתן לאובייקט מיני

מאות נשים יצעדו מחר (שישי) בבוקר ברחובות תל אביב וישליכו לפחי האשפה חבילות של מגזינים פורנוגרפים המחולקים חינם בפיצוציות בתל – אביב ביניהם המגזין "בננה". מי שלא קנה קרמבו בפיצוציה תל אביבית בשנים האחרונות אולי לא יודע, אבל לצד "מעריב" "ידיעות אחרונות" ו"הארץ" שוכנות חוברות המפרסמות שירותי מין ומלאות בתמונות פורנוגרפיות, בעיקר של נשים.

"נשים רבות שאינן משתייכות לארגונים פמיניסטיים תשתתפנה באירוע מחר" אומרת דורית אברמוביץ' רכזת קמפיינים לארגוני נשים וממובילות המחאה. "לא יעלה על הדעת" אומרת אברמוביץ' "כי חומרים פורנוגרפים כמו המגזין הזה יחולקו לכל עובר ושב. יש בכך עידוד של אלימות כלפי נשים, החפצה של נשים והפיכתן לאובייקט מיני זמין לכל משתמש". המשתתפות נערכות לאפשרות כי תופעלנה אלימות כלפיהן "נגייס את סיוע המשטרה במידה ונצטרך. הפעולה שאנו עושות היא חוקית ואנו מקוות שגם אלה שייחשפו אליה יגיבו על פי החוק". אומרת אברמוביץ'.

פעילות ארגוני הנשים, ביניהם שדולת הנשים, מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מרכז תמורה ועוד עשרות ארגונים, החליטו לפשוט על הפיצוציות בהמשך לקמפיין של ארגון ויצ"ו, שהושק לאחרונה, נגד פרסומות פורנוגרפיות שפוגעות בנשים. באירוע סיום הקמפיין שיתקיים ביום האישה הבינלאומי ב-8.3, יוכרז בתל אביב על הפרסומת הפוגעת ביותר בנשים בשנה החולפת ויוטל עליה אות קלון מטעם הארגון.

פעולת השלכת חבילות "בננה" לפחים תחל בפיצוציות הממוקמות ברחוב בן יהודה ותמשיך לכיוון הרחובות דיזינגוף, אלנבי וקינג ג'ורג'. הנשים מתכוונות לאסוף ולהשליך את חבילות המגזינים, תוך פעולת הסברה למוכרים בפיצוציות על סיבות השלכתם.

הפעולה תתחיל בפינת בוגרשוב –בן יהודה, ביום שישי, 13 בפברואר, בשעה 9:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully