וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב המותקפים מינית בבתי הספר הם בנים

נעמה טלמור

12.2.2009 / 14:54

לפי משרד החינוך, בשנה האחרונה חלה עלייה של 20% בתלונות על תקיפה מינית במוסדות החינוך. "תמיד יודעים פחות ממה שיש"

60% מהמתלוננים על תקיפות מיניות במוסדות חינוך בשנת הלימודים הקודמת (תשס"ח) היו בנים, כך נמסר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שערך משרד החינוך לקראת "שבוע האלימות המינית" שיצוין בשבוע הבא. זו הפעם הראשונה בה נמסר על יותר דיווחים בתקיפות מיניות של בנים בתוך מוסדות החינוך. בסך הכל חלה בשנה החולפת עלייה של 20 אחוז במספר האירועים שדווחו.

עוד נמסר כי 67% מהמקרים שדווחו ליחידה למניעת התעללות במשרד החינוך, הועברו לטיפול של הרשויות, בעוד שיתר המקרים טופלו על ידי מערכת החינוך. מנתוני שנת הלימודים הקודמת עולה כי 70% מהפוגעים מינית בתוך בתי הספר היו בנים ואילו 30 אחוז מהפגיעות נגרמו על ידי בנות. זו השנה השלישית בה מקדיש משרד החינוך שבוע שלם לנושא. עוד עולה מהדיווחים שהתקבלו בשנת תשס"ח כי מרבית הדיווחים (55%) הגיעו מאנשי חינוך ואילו 18% בלבד דווחו על ידי ילדים שהותקפו בעצמם.

הילה סגל, מנהלת היחידה להתעללות מינית במשרד החינוך, אמרה כי "הדינמיקה של השתיקה היא דינמיקה של הסתרה, של סוד. אנחנו תמיד יודעים פחות ממה שיש, אך המטרה היא להפסיק את קשר השתיקה שיביא לגילוי מקרים וכך נוכל לצמצם את עומק הפגיעה. במקומות מורכבים קשה יותר לילדים ולנערים לזהות איפה יש מקום של סיכון. כאן נכנס אלמנט ההזדהות, משמע היכולת של אנשי החינוך להיות מודעים בעצמם ולהעלות את המודעות בקרב הילדים והנוער".

בתוך כך התברר כי ב-60% בלבד מבתי הספר היסודיים במדינה, יושבים יועצים חינוכיים שאמורים לטפל בהעלאת המודעות בנושא התקיפות המיניות ולהוות מוקד לפניות של הילדים המותקפים והוריהם. עקב כך רב הנסתר על הגלוי לגבי ההיקף האמיתי של תופעת ההתעללות בילדים בתוך מערכת החינוך.

מנהלת השירות הפסיכולוגי חנה שדמי אמרה כי "רוב הפניות אלינו להתייעצות הם בגילאי בית הספר היסודי. אנחנו מקבלים פניות גם מגני הילדים, אם כי מספר הפניות שם קטן ביחס לשאר. אנחנו דווקא מעודדים מהנתון על עלייה במספר הדיווחים, כי זה אומר שהדברים נמצאים על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully