וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הארי יעבור שיעור בנימוסים

טלי גולדשטין

12.2.2009 / 14:31

לאחר שפלט שורה של הערות גזעניות ללא בושה , נקבע כי הנסיך הארי יאלץ לעבור קורס מיוחד בנושא שוויון ורב תרבותיות

הנסיך הארי יישלח לקורס בנושא שוויון ורב תרבותיות בעקבות שורה של אמירות גזעניות שהשמיע באחרונה. מפקדיו בצבא הסכימו למהלך לאחר שפורסם לפני כחודש כי הארי כינה את חברו לקורס קצינים בכינוי הגנאי "פאקי", המכוון לבריטים ממוצא פקיסטני.

בינואר, סערה בריטניה לאחר פרסומו של סרטון וידאו בו נראה הנסיך, השלישי בתור לרשת את כס המלוכה, משמיע אמירות גזעניות בעודו בקורס קצינים באקדמיה הצבאית ב-2006. בסרטון, נראה הארי בן ה-24, מכנה קצין פקיסטני שהיה עמו בקורס בכינוי הגנאי "החבר הפאקי הקטן שלי".

המועצה לשוויון ולזכויות אדם בבריטניה דרשה לפתוח בחקירה רשמית לגבי אמירותיו השנויות במחלוקת של הנסיך הארי וקבוצות מוסלמיות וחברי פרלמנט הזהירו כי אמירות הנסיך עלולות להחריף את המתיחות הקיימת בבריטניה בין הממסד לקהילת המוסלמית.

איך נשמע בחור שחור?

ארמון סנט ג'יימס פרסם בזמנו התנצלות רשמית בשם הנסיך. "הנסיך הארי מבין עד כמה פוגע הכינוי בו השתמש והוא מצטער מאד על כך. עם זאת, לנסיך לא היו כוונות רעות. ברור שהוא לא רצה להעליב את חברו", נכתב בהצהרה.

השבוע, סטיבן אמוס, קומיקאי בריטי שחור, חשף כי הנסיך הארי אמר לו באחד ממפגשיהם: "אינך נשמע כמו בחור שחור". ההערה ככל הנראה הושמעה לאחר הופעתו של אמוס בחגיגת יום ההולדת ה-60 של הנסיך צ'רלס בנובמבר.

לפני שלוש שנים, עורר הנסיך הארי סערה תקשורתית וספג ביקורת בינלאומית לאחר שצולם לבוש במדי חייל נאצי בנשף מסכות. גם אביו של הארי, הנסיך צ'רלס, אינו נקי מגזענות. ידיד ממוצא אסייתי של הנסיך צ'רלס יצא להגנתו לא מזמן, ואמר כי הכינוי "מפוחם" (Sooty) שבו הוא מכנה אותו נאמר מתוך חיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully