וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהרצועה באהבה: פרחים לאירופה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2009 / 12:08

פרחים בקנה: לרגל יום האהבה, שיחול בשבת, פתחה ישראל את מעבר כרם שלום לצורך ייצוא 25 אלף פרחים מהרצועה לאירופה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

לראשונה זה שלוש שנים פתחה היום (חמישי) ישראל את מעבר כרם שלום לצורך העברת 25 אלף פרחים מרצועת עזה לאירופה. זאת לרגל יום האהבה הבינלאומי שיחול בשבת הקרובה. דובר המנהל האזרחי פיטר לרנר מסר, כי ייצוא הפרחים נעשה לבקשת הולנד.

מאז הפיכת חמאס מנעה ישראל ייצוא פרחים מהרצועה, מה שגרם לאלפי חקלאים לאבד את פרנסתם. בנוסף, שטחי חקלאות רבים ברצועה נפגעו מאש צה"ל במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

לפי הצעת מצרים להפסקת אש ארוכת טווח בעזה, ייפתחו המעברי הגבול בין ישראל לרצועה. אם תתקבל ההצעה, אז בשלב הראשון תפסיק ישראל את התקפותיה ברצועה, וחמאס יפסיק את ירי הרקטות למשך שנה וחצי. בשלב השני יבצעו הצדדים חילופי שבויים, במסגרתם ישוחרר שליט בתמורה לכאלף אסירים פלסטינים. במקביל, ישראל תגדיל את כמות הסחורות שייכנסו לרצועה דרך מעבר כרם שלום ותסכים לכניסה של מאות משאיות, לעומת כ-100 משאיות שנכנסות כעת לרצועה מדי יום. בשלב השלישי, יפתחו חמאס ופתח בשיחות להקמת ממשלת אחדות פלסטינית.

ראש איגוד מגדלי הפרחים ברצועת עזה, מחמוד חליל, מסר כי "אין שום משמעות לכמות הפרחים שיוצאה היום לאירופה וזאת משום שבמשך שלוש שנים לא אפשרה ישראל לייצא פרחים מעזה". מגדלי הפרחים ברצועה חוששים מכך שבשל כך שלא ייצאו במשך זמן רב פרחים לאירופה, המוניטין שלהם באירופה אבד. "ישראל הרסה במלחמה האחרונה 400 דונם של שטחי חקלאות שעליהם גידלנו פרחים", הוסיף חליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully