וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלפה

רינה וייסגלס הלקין

12.2.2009 / 10:26

עמותת ישראלס הפועלת למען חולי ניוון שרירים זקוקה לעזרתכם. לא מדובר בתרומה רגילה, רק תעבירו את זה הלאה

ביולי 2005, החליט קייל מקדונלד מקנדה שהוא רוצה בית. לא, הוא לא לקח משכנתא, הוא גם לא פנה למתווך הסמוך לביתו. הוא פשוט צילם אטב אדום קטן שהיה מונח על שולחנו והציע אותו לאומה תמורת משהו חלופי, גדול יותר. כעבור 14 החלפות בלבד, ביולי 2006, קייל כבר השתכן בביתו חדש.

תעבירו את זה הלאה

משחק ההחלפות הזה, כבר עלה לתודעה בשנת 2000 בסרט הוליוודי pay it forward" " או בתרגום חופשי- "תעביר את זה הלאה". הסרט, בכיכובם של קווין ספייסי, הלן האנט והיילי ג'ואל אוסמנט, גרם לאנשים רבים לפעול למען הכלל ולהקים עמותות רבות עם מטרות שונות למען נזקקים. עבור קייל מקדונלד, היה מדובר בשעשוע פרטי, עבור הוליווד היה מדובר בשובר קופות, אבל עבור ניר צורן, שיזם לפני מספר שבועות את הגרסה הישראלית, מדובר בעניין של חיים ומוות.

צורן, בדומה לכ-500 איש נוספים במדינת ישראל, חולה במחלת ה- A.L.S., מחלת ניוון קשה הגורמת בסופו של דבר לשיתוק מוחלט. המחלה נחשבת ל"מחלה יתומה" בשל נדירותה, מה שהביא את החולים ובני משפחותיהם להקים את עמותת ישראלס הפועלת למימון מחקרים במטרה למצוא תרופה בישראל.

תחתונים בשווי 70000 ש"ח

לפני מספר שבועות, כאמור, החליט צורן לאמץ את קונספט ההמרה ולנצל אותו כדרך יצירתית לגייס כספים לעמותה. תוכנית הבוקר של רשת התחברה לרעיון, ומידי שישי, פונה אברי גלעד אל הקהל הרחב בבקשה לקחת חלק במשחק. את הכפפה הראשונה הרים איש העסקים דב לאוטמן, כאשר הכפפה הייתה, ליתר דיוק, תחתונים. הזמרת אסתר שמיר אימצה אותם בחום ובתמורה הציעה את הגיטרה עליה כתבה והלחינה במשך 30 השנה האחרונות. את המנגינה הזו המשיך תורם אלמוני שנתן ספר תורה עתיק בן 400 שנה. השרשרת האנושית הזו המשיכה להתגלגל דרך יום טיפוס, בחסות המועדון האלפיני הישראלי, 10 קורסי מחשב שהוענקו לילדים מעמותת צימאון, ועד 4 טיולי ספארי באוגנדה שנרכשו על ידי המרכז ללימודים אקדמיים של אוניברסיטת דרבי, והושקעו במיזם לצעירים שנוסעים להקים מרכז יום ליתומי איידס.

השרשרת נקרעה

אם זו התלהבות של מתחילים, (או אולי התחתונים) אבל בתחילת המשחק היענות הציבור הייתה גבוה. כעת, נדרשת הצעה בעלת ערך גבוה, והאזרחים מוזמנים לתרום את חלקם ולהיענות לאתגר. "הפריט לא חייב להיות חפץ" אומר צורן " זה יכול להיות שירות, או כול דבר אחר. למשל, סלב יכול לרכוש את המלגות, לתרום אותם לחיילים ובתמורה להציע דייט איתו. המשחק פתוח, כיד הדמיון הטובה" הוא מסביר.

בחישוב פשוט, כרגע מוצעות שבע מלגות בשווי 7,0000 ש' כאשר היעד הסופי הוא להגיע לסכום של כ- 100,000$, הממוצע למימון שנת מחקר אחת. מחר (שישי), המשחק אמור להתקדם. גם אתם יכולים לעזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully