וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס ימסור היום תשובה חיובית לרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.2.2009 / 9:55

לפי מקורות מצריים, המשלחת של הארגון שבה לקהיר והיא צפויה להסכים לרגיעה של שנה וחצי. "האווירה האופטימית תשליך על הסיכוי לגבש עסקה לשחרור שליט"

אופטימיות במצרים. משלחת חמאס שבה אמש (רביעי) לקהיר והיא צפויה למסור היום לראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן את תשובתה להצעת הרגיעה. מקורות מצריים המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי תשובתה של המשלחת תהיה חיובית וכי השיחות בקהיר היום יובילו להסכם רגיעה למשך שנה וחצי, הניתן להארכה.

אל המשלחת בקהיר, הכוללת את מחמוד א-זהאר, סלאח ברדוויל וניזאר עוודאללה, הצטרף בכיר חמאס וסגן ראש הלשכה המדינית שלו, מוסא אבו מרזוק. לפי הדיווחים, בפגישתם עם משלחת חמאס צפויים הבכירים המצרים למסור את התשובות הישראליות למספר הבהרות שביקש חמאס. עיקר ההבהרות נסבו סביב פתיחת המעברים והסרת המצור.

המקורות ציינו כי האווירה האופטימית תשליך גם על הסיכויים לגבש בקרוב עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. "הסכם הרגיעה אינו קשור לעסקת שליט אולם אין זה אומר שלא מושקעים מאמצים בשני המסלולים במקביל", אמר בכיר בחמאס.

בעת האחרונה התרבו דיווחים על התקדמות משמעותית בגיבוש עסקת שליט. ביום שני דווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי ישראל הסכימה לשחרר במסגרת עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט את כל האסירים שהופיעו ברשימתו של חמאס מלבד ארבעה: עבאס א-סייד, עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד ואחמד סעדאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully