וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לחיסול מורנייה: בצפון העלו הכוננות

יהושע בריינר

12.2.2009 / 6:00

במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע נגד יעדים ישראליים. שגריריות ונציגויות ישראליות התבקשו לשמור על כוננות גבוהה

כוננות הוכרזה במערכת הביטחון בשל יום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה שחוסל לפני שנה בדמשק. עיקר הכוננות הועלתה בגבול הצפון מחשש שחיזבאללה ינסה לבצע פיגוע כנגד כוחות צה"ל או יבצע ירי של רקטות לעבר שטח ישראל.

אף על פי שאין שינויים משמעותיים בהערכות צה"ל בצפון, הכוחות בשטח התבקשו לשמור על עירנות גבוהה מחשש לפיגוע נקמה. בישראל אין התרעות ספציפיות לקראת יום השנה לחיסולו של מורנייה, אך במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה ינסה לבצע פיגוע כנגד יעדים ישראליים בתקופה הקרובה.

עיקר החשש הוא מפגיעה במטרות ישראליות ויהודיות ברחבי העולם, ועל כן גם בשגריריות ובנציגויות הישראליות התבקשו לשמור על כוננות גבוהה. "אנחנו נמצאים בכוננות גבוהה כבר מספר שבועות, והכוננות הזו תשמר גם ביום השנה", אומר גורם ביטחוני, "חיזבאללה כבר הודיע מספר פעמים על כוונותיו וכל האפשרויות נלקחות בחשבון בהערכות המצב".

כמו כן חוששים בישראל מניסיונות לפגוע בתיירים ישראלים ואף לפגוע במה שמגדירים במטה ללוחמה בטרור ב'ישראלים בכירים' כגון נציגים רישמיים של המדינה. מחשש לניסיון שכזה, פרסם לאחרונה המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע כלל עולמית לאזרחי המדינה, שם בין היתר מתבקשים התיירים לנהוג במשנה זהירות. בשבועות האחרונים אף תוגברה האבטחה סביב מספר אישים בכירים מחשש לניסיון פגיעה בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully