וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי: "בעד מו"מ עם אירן, אבל לא עכשיו"

11.2.2009 / 19:22

נשיא צרפת קרא לאובמה להמתין בפתיחת המגעים עם טהרן עד לבחירות במדינה, בתקווה שמועמד המתונים יגבור על אחמדינג'ד

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי קרא היום (רביעי) לנשיא ארה"ב ברק אובמה "לגלות נחישות", במידה ויקיים שיחות ישירות עם אירן. סרקוזי אמר את הדברים בעקבות הצהרתו של אובמה כי הוא מוכן לפתוח ערוץ הידברות מול אירן, זאת בניגוד לקודמו, הנשיא ג'ורג' בוש. "אני מקווה שנשיא ארה"ב החדש, ברק אובמה יפתח את השיחות האלה ברוח של דיאלוג ובמידה של קשיחות", כך אמר הנשיא סרקוזי במהלך מסיבת עיתונאים שערך בביקור רשמי בכווית.

סרקוזי הוסיף כי הוא אינו מצפה שהשיחות בין שתי המדינות יחלו לפני הבחירות לנשיאות באירן, שצפויות להיערך ביוני הקרוב. "אני חושב שחכם לחכות עד אחרי הבחירות" אמר סרקוזי, זאת בשאיפה שהנשיא הנוכחי, מחמוד אחמדיניג'ד יוחלף בדמות מתונה יותר.

שר החוץ האירני מנושהר מותקי התבטא אתמול בנוגע לשינוי אפשרי במדיניות החוץ האמריקאית ואמר כי שינוי כזה "יתקבל חדשות טובות באירן". מותקי הוסיף כי "אנו רואים בעין יפה את הסיסמה של אובמה במהלך הבחירות. העולם באמת זקוק לשינוי, אם הממשל האמריקאי יעמוד בקצב השינויים, אלו יהיו חדשות טובות". מותקי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שערך במהלך ביקורו בעירק.

אמירתו של מותקי היא האחרונה בשורה של הערות שהשמיעו מנהיגים אירנים בזמן האחרון, המרזים על סיכוי לשיפור היחסים עם ארה"ב, אויבתה המושבעת של המדינה המוסלמית במשך כ-30 שנה.

"אנו חושבים ששינויים אלו יספקו הזדמנויות טובות לממשל האמריקאי לשפר את יחסיו עם מדינות העולם. בתור דיפלומטים, נועדנו להיות אופטימיים ואנו מאחלים שהמשאלה שלנו תתגשם", אמר מותקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully