וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאוריטניה סגרה את השגרירות בישראל

ניר יהב וגילי גוראל

11.2.2009 / 17:13

המדינה המוסלמית השיבה את שגרירה כבר בזמן המבצע בעזה. החונטה הצבאית שבראשה הודיעה על הקפאת היחסים

ראש החונטה הצבאית במאוריטניה ומי שביצע את ההפיכה במדינה, הגנרל מוחמד וולד עבד אל-עזיז, הודיע היום (רביעי) כי ארצו סגרה את השגרירות שלה בישראל. במסיבת עיתונאים שקיים בבירה נואקשוט אמר עבד אל-עזיז כי משטרו לא מקיים שום יחסים עם ישראל לאחר שאלו הוקפאו בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. עם זאת, הוא לא התייחס לעתיד היחסים בין המדינות.

דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית יוסי לוי אישר לוואלה! חדשות כי "במסגרת החלטתה להקפיא את יחסיה עם ישראל הוציאה מאוריטניה את נציגיה בשגרירות בתל אביב לחופשה".

במהלך המלחמה ברצועת עזה הודיעו קטאר ומאוריטניה כי החליטו להקפיא את יחסיהן הפוליטיים והכלכליים עם ישראל. משרד החוץ של מאוריטניה החזיר את השגריר בישראל "לצורך התייעצויות". מאוריטניה היא אחת המדינות המוסלמיות הספורות שמקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, זאת, מאז 1999.

קטאר ביקשה במהלך המלחמה מראש הנציגות המסחרית הישראלית בדוחא לסגור את משרדיו ולעזוב. סוכנות הידיעות הקטארית ציטטה אז מקור בכיר במשרד החוץ הקטארי שאמר כי "משרד החוץ זימן את הנציג הישראלי בדוחא והגיש לו הודעה רשמית של קטאר על החלטתה לסגור את הנציגות המסחרית". קטאר וישראל מקיימות יחסי מסחר מאז 1996.

כשבוע לאחר תחילת מבצע "עופרת יצוקה" השיבה מאוריטניה את שגרירה בישראל. בכיר במאוריטניה אמר אז כי ההחלטה היא צעד ראשון לעבר ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. בתום פגישתו עם השגריר הפלסטיני לליגה הערבית הבהיר הבכיר, יועצו של יו"ר המועצה העליונה במדינה, כי היחסים בין ארצו לבין ישראל "מביישים ומביכים את תושבי מאוריטניה" והוסיף כי "בהחלטתה להמשיך לתקוף ברצועת עזה למרות החלטת מועצת הביטחון, ישראל מעוררת פרובוקציות בפני הקהילה הבינלאומית ומדינות ערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully