וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לא מודאג מעליית הימין בישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2009 / 15:41

יו"ר הרשות הפלסטינית לא הביע דאגה מתוצאות הבחירות: "כל ממשלה בישראל תהיה מחויבת בסופו של דבר לאחריות מדינית". חמאס: "ישראל לא רוצה שלום"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: בת גולן)

"עליית הימין בישראל לא מדאיגה אותנו". כך אמר היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתגובה לתוצאות הבחירות בישראל. בראיון לעיתון העיתון האיטלקי "לה-רפובליקה", הוסיף אבו מאזן כי "כל הרכב אפשרי של הממשלה בישראל יהיה מחויב לאחריות ולמתינות מדינית".

לעומת זאת, ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד הביע דאגה מרובה יותר מתוצאות הבחירות ואמר כי הוא "משוכנע שהדרישות של הקהילה הבינלאומית מישראל לא יפחתו כתוצאה מעליית הימין". לדבריו, "אני מצפה שהעולם ידרוש מישראל בדיוק מה שהוא דורש מאיתנו".

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת קרא לקוורטט ולממשל האמריקאי להכריז על כל ממשלה ישראלית שתוקם כ"לא פרטנרית" אם היא לא תסכים לעקרון שתי מדינות לשני עמים, לא תכבד הסכמים ולא תפסיק את הבנייה בהתנחלויות. "הפלסטינים דבקים בכינון שלום ולא בתהליך שלום", אמר. "על ממשלת ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את עקרון שתי מדינות לשני עמים. המשא ומתן לא יהיה כפי שהיה בעבר. כעת נדרשים מעשים ולא מילים".

"העולם לא יסכים לשוב אחורה בזמן"

מזכ"ל נשיאות הרשות הפלסטינית, טייב עבד א-רחים, אמר כי ההנהגה הפלסטינית "תבחן את תוצאות הבחירות לכנסת" וכי היא "מוכנה לכל האפשרויות". לדבריו, החברה הישראלית שנעה ימינה צריכה להבין שלא יושגו ביטחון ויציבות במזרח התיכון "אם לא ימומשו זכויותיו של העם הפלסטיני, ביניהן הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים". א-רחים הוסיף כי "כל ניסיון להתנער ממחויבות זו, יסבך את המצב".

עוד אמר א-רחים כי אם תוקם ממשלת ימין בישראל, "העולם לא יסכים לשוב אחורה בזמן פעם שנייה". לדבריו, לאחר המלחמה ברצועת עזה העולם מעוניין בקידום תהליך השלום. "על ישראל לבחור בין שלום לבין מדיניות של תוקפנות, אי יציבות ובידוד בינלאומי. אנחנו מבחינתנו שוחרי שלום ורוצים את זכויותינו. על ישראל להבין זאת במוקדם או במאוחר".

בתוך כך, בכיר חמאס ונציג הארגון בלבנון אוסאמה חמדאן אמר כי תוצאות הבחירות בישראל מבטאות את הנטייה ימינה בחברה הישראלית, "דבר שישפיע על המציאות הפלסטינית ועל עתיד תהליך השלום". לדבריו, חמאס לא הופתע מתוצאות הבחירות: "לא היתה תקווה לשלום בתקופת שלטון קדימה ולא בתקופת שלטון העבודה. תוצאות הבחירות מעבירות מסר לאלו ששוגים באשליות ומאמינים במשא ומתן, לפיו אין שלום באזור. ישראל אינה רוצה שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully