וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: "ליברמן משחק קשה להשגה"

רועי כ"ץ

11.2.2009 / 14:30

חבר הכנסת מהליכוד אמר בראיון בוואלה! LIVE כי הוא שולל רוטציה בין נתניהו ללבני. על תיק הביטחון: "יישאר בידי הליכוד"

מערכת וואלה!

חבר הכנסת סילבן שלום (ליכוד) התארח היום (רביעי) באולפן וואלה! LIVE ואמר כי הוא אינו מאמין שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יעדיף להיכנס לקואליציה עם קדימה מאשר עם הליכוד. לטענת שלום הרמיזות של ליברמן בנושא והעמימות שהוא משדר הם תרגיל טקטי. "הוא משחק אותה קשה להשגה". עוד התייחס שלום לסוגיית תיק הביטחון ואמר כי הוא אינו יודע למי מייעד נתניהו את התיק אך ככל הנראה יישאר תיק הביטחון בידי הליכוד.

לדברי שלום, תוצאות הבחירות מהוות "שינוי דרמטי" והבסיס לקואליציה החדשה צריך להיות גוש ימין המונה 65 מנדטים, אך לדבריו עדיף שהקואליציה תהיה כמה שיותר רחבה ותכלול גם את קדימה והעבודה. בהתייחסו להצטרפותן האפשרית של האיחוד הלאומי והבית היהודי, אמר שלום כי הוא אינו רואה בעיה עם הכנסתן לקואליציה. "זה דבר לגיטימי לחלוטין, כמו שלבני מוכנה להקים גוש חוסם עם ערבים", טען.

שלום גם שלל את ההצעה להקים ממשלת אחדות יחד עם קדימה כאשר תתקיים רוטציה בין בנימין נתניהו וציפי לבני. "רוטציה היתה בעבר כאשר היה תיקו בין הגושים של 60-60. עכשיו יש לגוש הימין רוב, ורוטציה היא אינה דבר טוב לישראל", אמר. "אם לנגד קדימה או העבודה עומדת טובתה של מדינת ישראל, הן מוזמנות להיכנס לקואליציה אבל נתניהו יהיה ראש הממשלה", הוסיף.

שלום הביע צער על התרסקותו של גוש השמאל. "השמאל חטף מכה נואשת וזה לא טוב למדינה. זהבה גלאון, לדוגמה, היתה חברת כנסת מצוינת והיא פעלה בתחומים של זכויות אדם ונשים ועכשיו היא לא תהיה בכנסת. אבל למרות המכה שחטף גוש השמאל, התמונה הפוליטית בכללותה היא יותר טובה עכשיו", אמר.

שלום טען כי אינו בטוח אם קדימה תצליח לשרוד כמפלגת אופוזיציה. "בלי השלטון צפים כל הסכסוכים האישיים והאידיאולוגיים", אמר. עם זאת, החמיא שלום לקמפיין של קדימה. לטענתו חלק גדול מהקולות של קדימה הגיעו בזכות ספין מוצלח של יועצי קדימה ששכנע מצביעים להצביע קדימה על מנת לחסום את נתניהו. "בשורה התחתונה", סיכם שלום, "אנחנו חוזרים לשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully