וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "רואים בעין יפה שינוי בארה"ב"

טלי גולדשטין

11.2.2009 / 13:24

מנושהר מותקי, שר החוץ האירני, אמר כי שינוי בעמדה האמריקאית כלפי אירן הן חדשות טובות. "העולם זקוק לשינוי. אנו אופטימיים"

שינוי במדיניות החוץ האמריקאית תחת ברק אובמה יתקבל כ"חדשות טובות" באירן, כך אמר היום (רביעי) שר החוץ מנושהר מותקי. "אנו רואים בעין יפה את הסיסמה של אובמה במהלך הבחירות. העולם באמת זקוק לשינוי", אמר מותקי במסיבת עיתונאים שערך במהלך ביקורו בעירק. "אם הממשל האמריקאי יעמוד בקצב השינויים, אלו יהיו חדשות טובות" ,הוסיף.

אמירתו של מותקי היא האחרונה בשורה של הערות שהשמיעו מנהיגים אירנים בזמן האחרון, המרזים על סיכוי לשיפור היחסים עם ארה"ב, אויבתה המושבעת של המדינה המוסלמית במשך כ-30 שנה.

"אנו חושבים ששינויים אלו יספקו הזדמנויות טובות לממשל האמריקאי לשפר את יחסיו עם מדינות העולם. בתור דיפלומטים, נועדנו להיות אופטימיים ואנו מאחלים שהמשאלה שלנו תתגשם", אמר מותקי.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר אתמול כי הוא מוכן לשיחות עם ארצות הברית "על בסיס כבוד הדדי". אחמדינג'ד דורש בנוסף שינוי מהותי במדיניות ארה"ב כלפי אירן. את הדברים אמר הנשיא בתגובה לדברי אובמה מוקדם יותר כי הוא רואה אפשרות לקיום שיחות ישירות עם אירן בתוך מספר חודשים.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא רואה אפשרות לקיים שיחות ישירות עם אירן בתוך מספר חודשים וזאת בהתאם למדיניות החדשה של וושינגטון. לדברי אובמה, "הציפייה שלי היא שבחודשים הקרובים נסתכל לעבר פתחים שיוכלו ליצור עבורנו את התנאים לישיבה סביב לשולחן פנים אל פנים. אלה יהיו שיחות ישירות שיאפשרו לנו לקדם את המדיניות שלנו לעבר כיוון חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully