וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לליברמן: "איתי תוכל לקדם את מה שחשוב לך"

11.2.2009 / 13:24

יו”ר קדימה נועדה עם יו”ר ישראל ביתנו במשרד החוץ, והגדירה את הפגישה כ"טובה". השניים סיכמו להיפגש שוב בקרוב. גם נתניהו לא בזבז זמן ונפגש עם אלי ישי

AP

(צילום: נעם כהן ורויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

הסתיימה הפגישה בין יו"ר קדימה ציפי לבני ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. מקורבי לבני הגדירו את הפגישה בין השניים כ"טובה". לבני אמרה לליברמן כי "זו שעת רצון, הציבור הכריע וקבע את מי שהוא רוצה שיהיה ראש ממשלה. זאת הזדמנות לאחדות שיכולה לקדם את הנושאים שחשובים גם לך". השניים סיכמו לדבר בנושא גם בהמשך. השניים נועדו במשרד החוץ בירושלים.

לבני אמרה הבוקר (רביעי) לפני צאתה לפגישה, כי "העם בחר בהמוניו. אני מרגישה את האחריות הגדולה לתרגם את הכוח שניתן לי לעשייה, לקדם את המדינה ולאחד את העם". חברה לסיעה שר הבינוי והשיכון זאב בוים אמר היום כי"הימין הקיצוני מנסה לעשות מחטף ולבצע שוד לאור היום של הבחירות". לדבריו, "אסור שעם ישראל יהפוך לבן ערובה של הימין הקיצוני".

עוד לא ברור על מי יוטל להרכיב את הממשלה הבאה ובשלוש המפלגות הגדולות כבר פותחים במשא ומתן קואליציוני. לבני מינתה הבוקר את חברי הכנסת דליה איציק, צחי הנגבי וחיים רמון לאחראים על המשא ומתן מטעם המפלגה. נתניהו מינה היום את עו"ד יעקב נאמן לראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד. כבר היום נפגש נתניהו עם יו"ר ש"ס השר אלי ישי והוא צפוי לקיים פגישות ראשונות עם ראשי מפלגות הימין.

"המפתח לממשלה אצלנו"

עם היוודע תוצאות הבחירות, פנתה לבני בנאומה ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו וקראה לו להצטרף לממשלת אחדות בראשותה. "העם קבע היום קדימה. כל מה שנותר הוא לכבד את הכרעת הבוחר, לעשות את מה שנכון בעת הזו ולהצטרף לממשלת אחדות בראשותנו, שבסיסה המפלגות הגדולות בישראל משמאל לקדימה ומימינה של קדימה".

נתניהו, שאמש הכריז גם הוא על ניצחונו, נפגש בצהרים עם יו"ר ש"ס וייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בנאום בגני התערוכה בתל אביב אמר נתניהו, כי "בעזרת השם, אעמוד בראש הממשלה הבאה. אני בטוח שיעלה בידי להרכיב ממשלה גדולה, רחבה ויציבה שתדע להתמודד עם האתגרים".

ליברמן, שמפלגתו הייתה למפלגה השלישית בגודלה, רמז הלילה כי ימליץ על נתניהו לראשות הממשלה. "אני שמח שהמפתח להרכבת הממשלה אצלנו", הצהיר ליברמן במטה המפלגה בירושלים. "המפתח מטיל עלינו אחריות. ההחלטה פה תהיה לא פשוטה. אני מודה: גדלנו במחנה הלאומי. אמרנו שאנחנו רוצים ממשלה לאומית, ממשלה ימנית. זו נטיית לבנו ואנחנו לא מסתירים את זה".

חברי רשימת ישראל ביתנו צפויים להיפגש היום בשעה 14:00 בירושלים לישיבת סיעה ראשונה לאחר הבחירות. הישיבה תתכנס על מנת לקבוע צוות משא ומתן שיחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה. כזכור, אתמול לא פסלו במפלגה הצטרפות לממשלה בראשות יו"ר קדימה ציפי לבני, אולם אמרו כי ההעדפה היא להצטרף לממשלה לאומית בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully