וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני ונתניהו: "ממשלה בראשותי"

פנחס וולף ונעמה טלמור

11.2.2009 / 6:10

יו"ר קדימה הזמינה את יו"ר הליכוד להצטרף לממשלת אחדות בראשותה. עם זאת, נתניהו משוכנע: "אעמוד בראש הממשלה הבאה"

AP

(צילום: נעם כהן ורויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

ספירת הקולות בבחירות לכנסת הושלמה אמנם, אך ראשי שתי המפלגות הגדולות כבר טוענים לניצחון. יו"ר קדימה, שרת החוץ ציפי לבני, הצהירה הלילה (רביעי) כי העם בחר בקדימה והזמינה את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להצטרף לממשלה בראשותה. לעומת זאת, נתניהו הביע ביטחון כי הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה.

"זכינו היום באמון הציבור וזוהי שעת רצון", אמרה לבני בנאום במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בתל אביב. "אני פונה עכשיו לבנימין נתניהו. הצעתי לך לפני שנקבעו הבחירות האלה להצטרף לממשלת אחדות בראשותי מול אותם אתגרים שמולם ניצבת המדינה. סירבת אז ואמרת שהעם הוא זה שיקבע. העם קבע היום קדימה. כל מה שנותר הוא לכבד את הכרעת הבוחר, לעשות את מה שנכון בעת הזו ולהצטרף לממשלת אחדות בראשותנו, שבסיסה המפלגות הגדולות בישראל משמאל לקדימה ומימינה של קדימה".

"לא יהיה מישהו שימנע מהבוחרים במדינת ישראל את רצונם", הוסיפה לבני. "הקמנו את קדימה מתוך אמונה בערכים של ישראל והיכולת לשלב אותם ולמצוא את המכנה המשותף של החברה הישראלית. קדימה שינתה את פני הפוליטיקה בישראל. לא עוד ימין ושמאל, אלא מרכז עם אידיאולוגיה של מרכז ולא של מפריד. נכנסתי לפוליטיקה כשהיו מחנות שנלחמו מלחמת חורמה. היום אני שומעת שוב את המלים מחנה לאומי, ואני רוצה לומר היום: ארץ ישראל לא שייכת לימין, כפי שהשלום אינו שייך לשמאל".

"העם בישראל אמר את דברו"

גם בנימין נתניהו הכריז על ניצחונו. בנאום בגני התערוכה בתל אביב אמר נתניהו, כי "בעזרת השם, אעמוד בראש הממשלה הבאה. אני בטוח שיעלה בידי להרכיב ממשלה גדולה, רחבה ויציבה שתדע להתמודד עם האתגרים". לדברי נתניהו, שמפלגתו זוכה על פי המדגמים ב-27 מנדטים, "אנחנו עדיין לא יודעים את תוצאות האמת, אבל גם אם הן חוזות בדיוק את התוצאות הסופיות, אין שום ספק לגבי המסקנה העולה מהן. העם בישראל אמר את דברו באופן חד וברור. המחנה הלאומי בראשות הליכוד זכה ביתרון מובהק".

"בכנסת הקודמת העם בחר בנו לאופוזיציה ונתן לנו רק 12 מנדטים", ציין יו"ר הליכוד. "בכנסת הזו הליכוד נסק מעלה ויותר מאשר הכפיל את כוחו. הוא הגדיל את כוחו יותר מכל מפלגה אחר. העם רוצה שינוי. העם רוצה ללכת בדרך אחרת. הדרך שלנו ניצחה. היא תוביל את העם".

בתוך כך, יו"ר הליכוד נתניהו מתחיל היום את המשא ומתן הקואליציוני. נתניהו ייפגש בצהרים עם יו"ר ש"ס השר אלי ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully