וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל ביתנו נערכים למו"מ הקואליציוני

11.2.2009 / 10:20

המפלגה, שהפכה לשלישית בגודלה, תקים צוות מו"מ שיחליט על מי להמליץ לראשות הממשלה. ליברמן: "נטיית ליבנו - ממשלה ימנית"

תאגיד כאן

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן רמז הלילה (רביעי) כי ימליץ על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לראשות הממשלה. "אני שמח שהמפתח להרכבת הממשלה אצלנו", הצהיר ליברמן במטה המפלגה בירושלים. "המפתח מטיל עלינו אחריות. ההחלטה פה תהיה לא פשוטה. אני מודה: גדלנו במחנה הלאומי. אמרנו שאנחנו רוצים ממשלה לאומית, ממשלה ימנית. זו נטיית לבנו ואנחנו לא מסתירים את זה".

חברי רשימת ישראל ביתנו צפויים להיפגש היום בשעה 14:00 בירושלים לישיבת סיעה ראשונה לאחר הבחירות. הישיבה תתכנס על מנת לקבוע צוות משא ומתן שיחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה. כזכור, אתמול לא פסלו במפלגה הצטרפות לממשלה בראשות יו"ר קדימה ציפי לבני, אולם אמרו כי ההעדפה היא להצטרף לממשלה לאומית בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

יו"ר ישראל ביתנו, שלפי ספירת הקולות מקבלת 15 מנדטים והופכת למפלגה השלישית בגודלה, הוסיף כי תוצאות הבחירות הן בעייתיות ומוכיחות כי שיטת הממשל בישראל מצריכה שינוי. "תוצאות הבחירות מקשות על הדרג המדיני ועל הכנסת להגיע להכרעות ברורות", אמר. "אין ברירה. חייבים לנוע לכיוון שינוי שיטת הממשל".

לדבריו, "אני שמח שהמפתח להרכבת הממשלה אצלנו. המפתח מטיל עלינו אחריות. ההחלטה פה תהיה לא פשוטה. אני מודה: גדלנו במחנה הלאומי. אמרנו שאנחנו רוצים ממשלה לאומית, ממשלה ימנית. זו נטיית לבנו ואנחנו לא מסתירים את זה".

"יש לנו דרך ועקרונות", אמר ליברמן, "ואנחנו לא מתכוננים לוותר עליהם. לפני הכל: חייבים להגיע להכרעת הטרור. לא למשא ומתן עקיף, לא ישיר, לא הפסקת אש. לא נסכים לשום הסדר ישיר או עקיף כשחמאס נמצא בשלטון".

"אני בטוח שישראל ביתנו לא רק מפתח לקואליציה ולממשלה הבאה", סיכם ליברמן. "כמו שהיא הגדירה את סדר היום בבחירות האלה, כך היא גם תקבע את סדר היום בממשלה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully