וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "נתניהו מנסה לגנוב את השלטון"

נעמה טלמור ופנחס וולף

10.2.2009 / 0:02

במפלגה האשימו את יו"ר הליכוד בניסיונות לגבש ממשלה בניגוד לרצון הבוחר. "הציבור בישראל לא יתן לביבי לשדוד את התקווה"

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

במטה קדימה הגיבו בקריאות שמחה ובריקודים לתוצאות מדגמי הטלוויזיה המנבאים 29-30 מנדטים למפלגה בראשות ציפי לבני. בסביבתה של לבני אמרו כי "אם המדגמים נכונים - קדימה ניצחה את הבחירות האלה. העם החליט ציפי לבני, העם החליט קדימה". עם זאת, מקורביה הדגישו כי צריך להמתין לתוצאות האמת.

בקדימה כבר תקפו הלילה (שלישי) את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו על רקע ניסיונו לגבש גוש חוסם של המחנה הלאומי כדי להרכיב ממשלה. "ניסיונו של ביבי לגנוב דעת ושלטון הוא פתטי ואנטי דמוקרטי כמו מעשיו בשבועות ובחודשים האחרונים", נמסר מהמפלגה. "הציבור בישראל לא יתן לביבי לשדוד את התקווה, לגנוב את הבחירות ולהתל בבוחרים. ישראל בחרה בקדימה בראשות ציפי לבני וישראל תקבל ראש ממשלה אחרת, נקיה, בעלת עמוד שדרה שעושה מה שנכון למדינה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט התקשר הלילה ליו"ר קדימה ציפי לבני ובירך אותה על תוצאות הבחירות. "מדובר בהישג משמעותי, הן לקדימה כמפלגה והן ללבני באופן אישי", אמר, "הוכח שכל מי שכינה את קדימה מפלגת אווירה ומפלגת פליטים טעה טעות גדולה. המפלגה נטועה עמוק בציבוריות הישראלית ובמערכת הפוליטית הישראלית". אולמרט ולבני קבעו להיפגש בימים הקרובים כדי לדון בהמשך שיתוף הפעולה ביניהם.

יו"ר הכנסת ומספר שתיים בקדימה דליה איציק אמרה בתגובה כי "יש הגיון בבחירת הנשיא על מי להטיל את הרכבת הממשלה. אם התוצאות נכונות, יש אמירה שרוב הציבור רוצה את מפלגת קדימה, אחרת זה עיוות של רצון הבוחר".

"זהו הישג מרשים ללבני וקדימה", הוסיפה איציק. "הספידו אותנו אך נעשתה עבודה מרשימה של כל הגורמים ולבני תהיה ראש הממשלה הבאה. זאת לא תהיה מלאכה פשוטה, הדבר הראשון שנעשה הוא לשנות את שיטת הממשל".

ח"כ רונית תירוש אמרה, כי "נקרא לכולם לשבת בממשלת אחדות. נתניהו רואוי להיות שר בממשלת לבני. אנחנו לא מדברים בשלב זה על רוטציה".

ח"כ יואל חסון אמר כי "אם תוצאות האמת אכן יהיו שקדימה מובילה, אין ספק שלבני תהיה ראש הממשלה הבאה. השאלה היא באיזה הרכב". לדבריו, "מעולם לא מנעו מהמפלגה הגדולה להרכיב את הממשלה. אין סיבה שזה יקרה גם עכשיו". חסון ציין כי "מפלגת העבודה יכולה להיות גם חלק מהממשלה, אף אופציה איננה נפסלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully