וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה: מאוכזבים מהמפה הפוליטית שנוצרה

אייל דץ ופנחס וולף

10.2.2009 / 22:22

בעקבות מדגמי הטלוויזיה שמעניקים למפלגת העבודה 13 מנדטים בלבד, מעריכים במפלגה כי הם עשויים לשבת באופוזיציה

במפלגת העבודה הגיבו הערב (שלישי) על תוצאות מדגמי הטלוויזיה לפיהם קיבלו 13 מנדטים בלבד. "אנו מאוכזבים מתוצאות המדגמים. גם אלו של גוש המרכז–שמאל כולו ושל המפה הפוליטית שנוצרה ומחכים כעת לתוצאות האמת. המפלגה צריכה לערוך בדיקה ולבחון כיצד הגיעה למצב זה".

במפלגת העבודה כבר החלו להישמע הקולות שקוראים למפלגה לשבת באופוזיציה. מהמשמרת הצעירה של המפלגה נמסר כי, "בהסתמך על תוצאות המדגם, נפל הפור - מפלגת העבודה צריכה ללכת לאופוזיציה לתהליך של חשבון נפש ושיקום. נלחם בכל הגורמים הפנימיים שיבקשו להתאבד בתוך הקואליציה".

איתן כבל מזכ"ל מפלגת העבודה אמר הערב כי "הכתובת הייתה על הקיר, וזה מתסכל עד כאב". כבל הוסיף כי "אנחנו לא ניתן את התענוג למה שמצפים מאיתנו יריבינו הפוליטים, ולא יהיו פה הדחות ולא יהיה כאן ליל סכינים. הגיעה עת השיקום ואנו הולכים לאופוזיציה. הגיע הזמן שנפסיק להיות גלגל רזרבי, אם אנחנו מאמינים ביכולות שלנו אנו צריכים לשבת באופוזיציה ולקבל בבחירות הבאות את אמון הציבור בחזרה".


פעילים מרכזים בעבודה קראו למפלגתם להפוך לאופוזיציה לוחמת ולהישאר באופוזיציה גם במחיר של הקמת ממשלת ימין. לביתן 20 של מפלגת העבודה בגני התערוכה בתל אביב הגיעו מספר מועט של פעילי המפלגה. חברי העבודה נשמעו מאוכזבים מהתוצאות והפנו טענות בעיקר כלפי מצביעי העבודה שנטשו ברגע האחרון למפלגת קדימה. בכירי המפלגה סירבו להגיב לאחר פרסום המדגמים. יו"ר העבודה אהוד ברק אמר בימים האחרונים כי מפלגתו חייבת לזכות לפחות ב-20 מנדטים גם אם לא תיכנס לממשלה. זאת, כדי שתוכל להוביל בהצלחה את האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully