וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גישוש ראשוני? נתניהו פנה למפלגות הימין

פנחס וולף ויהושע בריינר

10.2.2009 / 23:16

יו”ר הליכוד פועל לגיבוש גוש הימין מאחוריו: התקשר לליברמן, ש"ס ולמפלגות הדתיות. ”אני קורא לימין להתאחד תחת ממשלה בראשותי”

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: איילת שולמן)

בליכוד מסרבים להכריז על ציפי לבני כמנצחת, למרות יתרונה במדגמים של ערוצי הטלוויזיה. בשלושת מדגמי ערוצי הטלוויזיה קיבלה מפלגת קדימה 29-30 מנדטים, הליכוד הגיע למקום השני עם 28-27 מנדטים. גורמים במפלגת ישראל ביתנו מסרו כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התקשר ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מיד לאחר פרסום תוצאות מדגמי הבחירות בטלוויזיה. לא נמסרו פרטים על תוכן השיחה.

נתניהו מתכוון להתחיל בניסיון להרכיב קואליציה שמבוססת על מפלגות המחנה הלאומי. נתניהו התקשר הערב גם ליו"ר ש"ס השר אלי ישי וליו"ר "הבית היהודי-מפד"ל החדשה", פרופ' הרב דניאל הרשקוביץ, וכן ליו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כץ (כצל'ה).

"אני קורא לכל מפלגות המחנה הלאומי להתאחד תחת ממשלה בראשותי", אמר נתניהו והוסיף כי "אני מתכוון לפנות גם למפלגות ציוניות נוספות, במטרה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה ככל האפשר, שתוביל את מדינת ישראל לדרך של ביטחון, גאווה לאומית ותקווה".

דרכו של הליכוד ניצחה

מהליכוד נמסר כי, "בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. תוצאות הבחירות של ישראל הוכיחו שדרכו של הליכוד והמחנה הלאומי ניצחה. רוב ברור בעם דחה את הדרך של קדימה ושותפיה ואימץ את דרכו של הליכוד והמחנה הלאומי". ח"כ גדעון סער אמר, כי "קדימה שמרה על כוחה, הליכוד הכפיל את כוחו וגוש הימין חולל מהפך. מי שעוד לא הפנים את זה – יפנים את זה"

לדברי ח"כ גלעד ארדן, "הייתי מעדיף שהליכוד יהיה גדול יותר, אבל העם הכריע נגד מדיניות קדימה-העבודה-מרצ. כוחה של קדימה הגיעה על חשבון גוש השמאל. הכנסת האחרונה היתה ברובה של השמאל, ואנחנו עוברים לכנסת של המחנה הלאומי, ואין לי ספק שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו".

ח"כ יובל שטייניץ אמר בעקבות פרסום המדגמים בערוצי הטלוויזיה כי "אני מבטיח שגם אם עכשיו יש פער בין קדימה והליכוד, עד הבוקר הליכוד יוביל. גם במערכת הבחירות הקודמת, קדימה ירדו בסוף בארבעה מנדטים. אנחנו בבוקר נוביל וכשיגיעו קולות החיילים נוביל בגדול. בכל מקרה, המחנה הלאומי ניצח בענק. הדרך של קדימה נדחתה על ידי אזרחי ישראל ואין לי ספק שהליכוד ינצח בסופו של דבר".

נתניהו הצביע הבוקר סמוך לביתו בירושלים. בצאתו מהקלפי אמר כי "רבים בעם רוצים שינוי, רוצים מהפך ורוצים ללכת בדרך של ביטחון, אהבה ותקווה". לדבריו, "אני מאמין שבעזרת כל מי שיצביע ליכוד נגיע להכרעה ברורה". נתניהו אמר אתמול בראיון לערוץ 1 כי אם ייבחר לראשות הממשלה, הוא יקים ממשלת אחדות. הוא הוסיף כי יצרף לקואליציה את ישראל ביתנו, אך לא ימנה את יושב הראש שלה אביגדור ליברמן לשר ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully