וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נופלת על אובמה

יעל פולק

10.2.2009 / 19:51

הדאו ג'ונס מאבד 3.3%. הסחבת באישור תכנית התמריצים של אובמה מפילה את וול סטריט. הסנאט אישר את התכנית לפני זמן קצר

פסימיות המשקיעים בוול סטריט מעמיקה עם התקדמות המסחר, ובשעה זו נרשמות ירידות שערים חדות במדדים המובילים על רקע חוסר שביעות רצונם של המשקיעים מדחיית תוכנית התמריצים שמוביל ברק אובמה. בשעה זו נחלש נאסד"ק ב-2.7%; דאו ג’ונס מאבד 3.3% ו-S&P500 משיל 3.4%. בשוק הסולידי עולים מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן יורדת ב-0.162% לרמה של 2.865%.

ג’נרל מוטורס (-1.41% , 2.79) (GM), יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, תקצץ 10,000 משרות בחברה ברחבי העולם ותוריד את שכרם של העובדים המשרדיים בחברה בכ-10% כדי להפחית בהוצאותיה. החברה מתכננת את הצעדים כדי להבטיח שתוכל להמשיך לקבל את ההלוואות הממשלתיות הנחוצות לה להמשך פעילותה. .

"תכנית התמריצים אינה מושלמת"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הסביר לעם האמריקאי אתמול את הצורך בתוכנית התמריצים בשווי כ-800 מיליארד דולר, כדי לעודד את הכלכלה. אובמה אמר, במסיבת העיתונאים הראשונה שהוא מנהל מהחדר המזרחי בבית הלבן, כי אם הממשל האמריקאי לא יפעל "יכול הדבר להפוך את המשבר לקטסטרופה".

בגזרת המקרו פורסמו הערב נתוני המלאי הסיטוני לדצמבר. המלאים ירדו ב-1.4% - ירידה גבוהה מציפיות האנליסטים, שמתווספת להיחלשות של 0.6% בנובמבר.

"תוכנית התמריצים אינה מושלמת", אמר אובמה בנאום בן 8 דקות לפני שענה לשאלות כתבים, והוסיף: "אין תוכנית מושלמת. אני לא יכול להגיד לכם בביטחון מוחלט שהכל בתוכנית הזאת יעבוד ממש כמו שאנו מצפים, אבל אני יכול להגיד בביטחון מוחלט שחוסר פעולה יעמיק את המשבר". הסנאט האמריקאי התקרב אתמול לאישור תוכנית התמריצים של הנשיא ברק אובמה לעידוד הכלכלה באמצעות השקעות ממשלתיות והקלות מס. הצבעה על התוכנית - ששווייה עומד על 838 מיליארד דולר - תתבצע מאוחר יותר היום.

כלכלת ארה"ב צפויה לחזור לצמיחה במחצית השניה של שנת 2009, אבל הצמיחה תהיה איטית ממה שכלכלנים העריכו בתחילה, בעקבות הידוק החגורה של צרכני ארה"ב. כך עולה מסקר הכלכלנים "בלו צ'יפ".

פאני ופרדי נגד משלם המיסים האמריקני

נובל אנרג'י הודיעה היום בצהרים, כי נפח הגז בקידוח "תמר 1" מגיע ל-145 מיליארד מ"ק - 60% מעל התחזיות. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי מבחני ההפקה בקידוח "תמר 1" הסתיימו אתמול בהצלחה , ולפי הערכות, ממצאי המבחנים באתר הקידוח הוכיחו את קיומו של גז בר הפקה בהיקפים מסחריים. נובל אנרג'י מחזיקה ב-36% מהזכויות בקידוח ומניית החברה מתחזקת במהלך המסחר בוול סטריט.

פאני מיי ופרדי מאק, ענקיות המשכנתאות אשר הולאמו על ידי ממשלת ארה"ב, עלולות להזדקק לסיוע כספי של עוד 200 מיליארד דולר אם ימשיך שוק הדיור להידרדר. כך העריך מנהל רשות הדיור הפדרלית (FHFA) ג'יימס לוקהארט. פאני מיי ופרדי מאק הן חברות המשכנתאות הגדולות בארה"ב, ולהן תיק משכנתאות וערבונות בשווי 5.2 טריליון דולר, מתוך שוק המשכנתאות בשווי 12 טריליון דולר בארה"ב. הממשל התחייב להשקיע 100 מיליארד דולר בכל אחת מהחברות אם יהיה צורך בכך. עד כה פרדי מאק קיבלה סיוע בשווי 13.8 מיליארד דולר והודיעה כי תזדקק לעוד 35 מיליארד דולר עד לסוף החודש. פאני מיי קיבלה סיוע של 16 מיליארד דולר.

בנק UBS (5.66% , 13.63), הבנק הגדול בשווייץ, דיווח על הפסד של 8.1 מיליארד פרנק שווייצי (6.9 מיליארד דולר), לאחר שביצע מחיקות הקשורות להפסדים בשל מחנק האשראי. ההפסד מגיע לעומת הפסד של 13 מיליארד פרנק ברבעון המקביל ב-2007. עבור 2008 כולה רשם בנק UBS הפסד של 19.7 מיליארד פרנק שווייצי. כמו כן, הודיע UBS כי יקצץ עוד 1,600 משרות מחטיבת בנקאות ההשקעות, בנוסף לקיצוץ שעליו הודיע לפני פרסום תוצאותיו הרבעוניות.

טבע (-0.31% , 42.28) מתכננת לסגור מפעל בפלורידה ולפטר 300 מעובדי המפעל עד סוף 2010. בתוך כך, החברה הגישה בקשה לאשר את השיווק של גירסה גנרית לתרופה Fosrenol שפותחה על ידי חברת Shire, שנמכרה בארה"ב לפי קצב שנתי של 100 מיליון דולר.

מטאלניק (-16.0% , 0.1), ספקית הפתרונות לתקשורת בפס רחב, נחלשה אתמול ב-25% לאחר שדיווחה כי הצליחה אמנם להכפיל את ההכנסות ברבעון הרביעי ל-3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך בשורה התחתונה ממשיכה החברה להפסיד. עם סיום הרבעון רשמה מטאלינק הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, או 6 סנט למניה - נמוך משמעותית מהפסד של 8.5 מיליון דולר שרשמה ברבעון במקביל ב-2007, אך לא מעודד עבור החברה - שמשוועת למזומנים.

אינטל (-3.29% , 14.42), יצרנית השבבים למחשבים הגדולה בעולם, הודיעה היום על כוונתה להשקיע 7 מיליארד דולר בהקמת מתקני ייצור חדשים בארה"ב במהלך השנתיים הקרובות. ההשקעה נועדה להגדיל את היקף הייצור של מעבדים המבוססים על טכנולוגיית 32 ננומטר, במתקנים של החברה במדינות אורגון, אריזונה וניו מקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully