וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים הערבים לתושבי המגזר: לכו להצביע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.2.2009 / 17:42

נציגי חלק מהמפלגות הערביות מביעים חשש כי אחוז ההצבעה בציבור הערבי יהיה נמוך, והן לא יצליחו לשמור על כוחן הפוליטי

מערכת וואלה!

(צילום: אחמד עבאס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

למרות נתוני ההצבעה הנמוכים שנרשמו בשעות הבוקר והצהריים בקרב הציבור הערבי בישראל, במפלגות הערביות מקווים כי שיעור ההצבעה יגדל בשעות שנותרו עד לתום יום הבחירות. יו"ר חד"ש ח"כ מוחמד ברכה אמר לוואלה! חדשות כי להערכתו, אחוז ההצבעה בציבור הערבי "לא יהיה נמוך מהבחירות הקודמות", ובסופו של היום לא ירד מתחת ל-56%.

האתר הערבי-ישראלי "אל-ערב" דיווח כי נכון לשעה ארבע הצביעו בנצרת 28% מבעלי זכות ההצבעה, בג'לג'וליה – 23%, בעכו ובטירה - 25%, בכפר קסאם ובשפרעם נרשם אחוז גבוה במיוחד – 40% מבעלי זכות ההצבעה כבר מימשו את זכותם הדמוקרטית. האתר דיווח עוד כי בכפרים הבדואים הצביעו עד כה כ-30% מבעלי זכות ההצבעה.

מחשש לאחוז הצבעה נמוך פרסמו המפלגות הערביות הודעה בה הן קוראות לציבור הערבי לצאת ולהצביע. "חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד פונות לכל בעלי זכות ההצבעה וקוראות להם לממש את זכותם הדמוקרטית באמצעות השתתפות בבחירות - ובכך להשפיע על תוצאות הבחירות לטובת הציבור הערבי. אי השתתפות בבחירות משמעו חיזוק המתנגדים שלכם. קולכם משפיע. השתתפותכם בבחירות היא חובה לאומית".

מתמודדים רבים ניסו לפנות אל הציבור הערבי ולהבהיר לו שכל הצבעה עבור המפלגות הערביות מהווה משקל נגד למפלגות הימין, ובראשן מפלגתו של אביגדור ליברמן, "ישראל ביתנו". יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, אמר כי "כל מי שמצביע למפלגה ציונית מצביע נגד האינטרס של הציבור ומשרת את הימין הקיצוני". ח"כ סעיד נפאע (בל"ד) אמר דברים דומים: "מי שמצביע למפלגה ציונית מצביע נגד האינטרס של הערבים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully