וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור ההצבעה הגיע ל-65.2%

עדי שמחוביץ

10.2.2009 / 22:20

מדובר בעלייה של כ-2% לעומת הבחירות הקודמות, אז נרשם שיעור ההצבעה הנמוך ביותר מאז קום המדינה - 63.55%

מערכת וואלה!

( עריכת וידאו: בת גולן, קריינות רועי כ"ץ)

"הייתי יותר מרוצה לו היו אחוזי הצבעה גבוהים יותר", כך אמר הערב (שלישי) יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליעזר ריבלין. למרות החששות משיעור הצבעה נמוכים במיוחד, עם תום יום הבוחר הגיע שיעור ההצבעה ל65.2% ברחבי הארץ. מדובר בעלייה קלה לעומת שיעור המצביעים בבחירות הקודמות ב-2006, אז עמד שיעור ההצבעה על 63.5% - שיעור ההצבעה הנמוך ביותר מאז קום המדינה.

בבחירות לכנסת ה-16 ב-2003 נרשם השיא השלילי הקודם, אז הצביעו 67.8% מבעלי זכות הבחירה. מוקדם יותר היום הגיע מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לוועדת הבחירות המרכזית בירושלים על מנת להתרשם מהליך הבחירות. לינדנשטראוס נפגש עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליעזר ריבלין ומנכ"ל הוועדה תמר אדרי ואמר כי התרשמותו עד לשעה מוקדמת זו של הבוקר היא שהבחירות מתנהלות כסדרן ומשביעות רצון.

בתוך כך, במשטרה התקבלו כ-50 תלונות הנוגעות לאי סדרים בבחירות, רובן של התלונות נגעו להיעלמות פתקים מקלפיות. את רוב התלונות הגישה מפלגת ישראל ביתנו. בקרית אתא נעצרו מספר פעילי ליכוד, לאחר שפתקים רבים של קדימה נתפסו ברשותם. לפי החשד, הם העלימו את הפתקים מארבע קלפיות. מפלגת קדימה הגישה תלונה רשמית לוועדת הבחירות המרכזית. גם מפלגת הצעירים "צבר" הגישה היום תלונה לוועדת הבחירות המרכזית, לאחר שפעיליה גילו כי הפתקים עם האותיות "צי" של צבר, לא הוכנסו לקלפי בשכונת נורדיה בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully