וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה באוסטרליה: מצוד אחר החשודים בהצתה

טלי גולדשטין

10.2.2009 / 11:42

המשטרה האוסטרלית הכריזה על האזורים שנפגעו כזירות פשע והודיעה על הקמת צוות חקירה מיוחד. עד עתה נספו 181 בני אדם

ערי אוסטרליה החרוכות, שניזוקו קשות בשריפות החמורות ביותר שידעה היבשת, הוכרזו אמש (שלישי) כזירות פשע. שוטרים וחוקרי שריפות סרקו את אזורי השריפות במטרה למצוא ראיות שיסבירו כיצד פרצה האש והאם אכן מדובר בהצתה

המשטרה רמזה כי היא קרובה ללכוד את המציתים האחראים, לפי החשד, להצתת כ-400 שריפות שגבו חיי מעל 180 אנשים, הותירו 5,000 מחוסרי בית והרסה

האש, שפרצה בשבת, כילתה מאות בתי מגורים ומאות דונמים של חורש טבעי במדינת ויקטוריה, ולדברי עדי ראייה היא מתקדמת לעבר בתים ויערות נוספים באזור העיר מלבורן. זה אסון הטבע הכבד ביותר שידעה אוסטרליה. עשרות אלפי כבאים מנסים להשתלט על האש, ובניסיון לסייע להם הוזעק לאזור השריפות גם צבא אוסטרליה. הקושי העיקרי שהכבאים מתמודדים איתו הוא החום הרב באזור, שהגיע לשיא של 47 מעלות צלזיוס. בנוסף, רוחות חזקות מלבות את האש.

"אחד הימים השחורים בהיסטוריה"

התובע הכללי רוברט מק'ללנד אמר לחברי פרלמנט כי האחראים להצתה יואשמו ברצח. "בקרוב מאד נוכל לספק תמונות של החשודים", אמר קצין המשטרה ברט קהאן לעיתון "מלבורן אייג'". הוא הודיע על הקמת צוות חקירה מיוחד שיחקור את השריפות. "המשטרה אופטימית ובטוחה כי בקרוב ייערכו מעצרים", אמר מפכ"ל משטרת מדינת ויקטוריה כריסטין ניקסון.

ראש הממשלה האוסטרלי קווין ראד האשים אתמול את המציתים ב"רצח ההמוני", כפי שכינה את שריפות הענק. "זוהי זוועה שמעטים ציפו לה", הוסיף. הוא הבטיח לסייע לקורבנות ככל הניתן, שלח תנחומים למשפחות הנספים והביע צער על "אובדן החיים המזעזע ואובדן הרכוש המחריד".

הרשויות הזהירו היום את תושבי הערים שמצפון למלבורן ובמדינת ניו סאות' וויילס, אזורים בהם משתולות עדיין כ-50 שריפות, לשמור על עירנות על רקע הרוחות העזות הממשיכות לנשוב. התרעת השריפות תישאר על כנה במשך כל השבוע. עוד הזהירו הרשויות מפני עלייה במניין הקורבנות. אנשים רבים עדיין נעדרים וזיהוי הגופות שכן נמצאות קשה במיוחד בגין הכוויות הקשות שספגו. המשטרה הזהירה כי עלולים לעבור חודשים עד שייקבע זיהוי רשמי של הגופות.

בבתי החולים השונים מאושפזים ניצולים במצב קשה, עטופים בתחבושות ונושמים בעזרת מכונות הנשמה. הניצולים סובלים בעיקר משאיפת עשן וכוויות קשות. עם זאת, רבים אמורים לשרוד. לדברי רופאים, דרגת הכוויות חמורה בהרבה מזו שרואים אפילו בפיגועי התאבדות.

בפרלמנט בבירה קנברה הכריזו הפוליטיקאים על דקת דומיה לכבוד הקורבנות. סגנית ראש הממשלה ג'וליה גילארד אמרה: "זהו אחד הימים השחורים ביותר בהיסטוריה של אוסטרליה, שוחרת השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully