וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מתקרבים לרגיעה מכובדת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.2.2009 / 23:01

משלחת חמאס שבה לקהיר ומסרה למצרים כי הארגון עדיין ממתין לתשובת ישראל בנוגע לפתיחת המעברים והסרת המצור

בכיר חמאס איסמעיל רדוואן אמר אמש (שני) לאתר חדשות פלסטיני כי משלחת חמאס שבה לקהיר ומסרה לבכירים המצרים את תשובת הארגון להצעת הרגיעה המצרית. לדבריו, חמאס ממתין כעת למספר הבהרות נוספות. "אם ישראל תיענה בחיוב למספר נושאים, הרי שאנו יכולים לדבר על רגיעה מכובדת לעם הפלסטיני שכוללת את הסרת המצור, פתיחת המעברים, הפסקת המתקפות הישראליות ושיקום מחדש של עזה", אמר.

רדוואן ציין כי ההבהרות שדורש ארגונו נוגעות לביטחונות בדבר השארת המעברים פתוחים והסרת המצור על הרצועה. "חמאס נפגש עם כל נציגי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה ועדכן אותם בפרטי הרגיעה המתגבשת. זאת על מנת שהסכם הרגיעה יהיה מקובל על כולם", אמר. במקביל, בכיר הג'יהאד האיסלמי חאלד אל-בטש אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי ההכרזה על רגיעה תלויה בתשובות של מצרים לשאלות ההבהרה הפלסטיניות.

מוקדם יותר היום אמר נשיא מצרים חוסני מובארק כי אפשר להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לחמאס ברצועת עזה בשבוע הבא. מובארק אמר את הדברים בתום פגישתו בפריז עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. השניים דנו בשורה של נושאים ביניהם הסכם הרגיעה המתגבש, המצב ההומניטרי ברצועה ושיקומה, והכינוס שיוזמת מצרים לשם איסוף כספים למטרה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully