וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופי: מרזל ישמש כראש קלפי באום אל פחם

עדי שמחוביץ

9.2.2009 / 20:45

ועדת הבחירות הורתה להנחות את המשטרה למנוע פרובוקציות מצד מרזל או כלפיו. ליתר ביטחון, ימונה לו ממלא מקום

ועדת הבחירות המרכזית החליטה אמש (שני) באופן סופי כי אין עילה להתערב בהחלטת האיחוד הלאומי לשבץ את פעיל הימין ברוך מרזל כראש ועדת הקלפי באום אל פחם. הוועדה קבעה כי התערבות מצדה תעלה טענות נוספות על נוכחות נציגים מקבוצות שונות באוכלוסיה בקלפיות אחרות. הוועדה גם פנתה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בבקשה להנחות את המשטרה למנוע פרובוקציות מצד מרזל או כלפיו. במקביל, הנחתה הוועדה את יו"ר הוועדה האזורית חדרה לשגר מזכיר נוסף לקלפי על מנת למלא את מקומו של מרזל, אם יתעורר הצורך.

היועץ המשפטי לממשלה פנה ביום שישי ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, בבקשה דחופה שיפעיל את סמכותו ויורה על שינוי הרכב ועדת הקלפי, כך שמרזל לא ישמש כיו"ר או כחבר בוועדה. מזוז נימק את הבקשה ב"קיומו של חשש כבד, ברמה של קירבה לוודאות, לפגיעה בסדר הציבורי, בשלום הציבור, ובניהולן התקין של הבחירות. החשש הכבד מתבסס על הערכות מודיעיניות של שירות הביטחון הכללי ושל משטרת ישראל". ריבלין השיב במכתב כי "לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להתערב בנושא זהות הנציגים של הסיעות בוועדות הקלפי שהוקצו להן באופן אקראי".

על פי מידע מודיעני שהצטבר גם בשב"כ, גורמים במגזר הערבי באזור מתכוונים לפעול על מנת לפגוע במרזל, ואף קיים מידע על כוונה לשימוש בנשק חם נגדו. מחר בבוקר ייפרסו רוב שוטרי גזרת עירון באזור אום אל פחם. הכוח שתציב המשטרה באזור יעמוד על כ-2,000 שוטרים. המשטרה תאפשר למרזל להגיע לאום אל פחם, אך אם יתפתחו מהומות במקום ניתן יהיה לפנותו משם.

בתגובה אמר מרזל כי הוא "מביע סיפוק מהחלטת ועדת הבחירות לדחות את בקשת היועץ המשפטי למנוע ממני לכהן כיו"ר ועדת קלפי. אני מקווה שהיועץ המשפטי והמשטרה יפנימו את המסר ויבינו שתפקידם הוא לא להתקפל בפני מסיתים באום אל פחם אלא לקיים את החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully