וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "שלום לא יהיה מילה גסה"

פנחס וולף

9.2.2009 / 18:45

יו"ר קדימה נשאה דברים בטקס נטיעות בנגב. אתמול הודיע ראש הממשלה אהוד אולמרט כי הוא תומך בלבני ויצביע לקדימה בבחירות

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

"אנחנו לא מוכנים להיות מדינה שבה שלום ועץ הזית הופכים להיות מילים גסות". כך אמרה היום (שני) יו"ר קדימה ציפי לבני בטקס נטיעות ביער קדימה שבנגב. לבני שתלה ביער עץ זית ואמרה כי "בחרנו להגיע לנגב משום שארץ ישראל לא יכולה להיות עניין של מחלוקת והנגב הוא המקום שמאחד את עם ישראל. הגנו על הנגב מהטרור מעזה ונמשיך להגן עליו".

"לטעת עץ הוא מעשה חשוב וסמלי אבל צריך בנוסף לבנות עוד בתים ולהביא עוד צעירים כדי שהמקום הזה יהיה חלק מהוויית החיים בישראל", הוסיפה לבני בהתייחסה לנגב.

לבני אמרה מוקדם יותר כי עדיין לא ברור על מי יוטל להרכיב את הממשלה הבאה, משום שהסיעות עוד לא החליטו על מי ימליצו לנשיא.בראיון לקול ישראל אמרה לבני: "אל תניחו מראש שכל אחד יודע על מי הוא ימליץ לנשיא להרכיב את הממשלה". בתשובה לשאלה האם היא מתכוונת לכך ש"ישראל ביתנו" בראשות אביגדור ליברמן עשויה להמליץ עליה להרכיב את הממשלה, אישרה לבני כי זוהי אכן אפשרות.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע אמש כי הוא תומך בציפי לבני ובמפלגת קדימה בבחירות לכנסת. אולמרט אמר את הדברים בכנס "מכבי העולמי" הנערך בכפר המכביה ברמת גן. "חשבתי שיהיה ראוי שראש ממשלת ישראל יאמר בצורה פומבית וחדה במי הוא תומך לראשות הממשלה. אני מתאר לעצמי שלא אפתיע כשאומר שאני תומך בתנועת קדימה ואני מקווה שציפי לבני תיבחר לראשות הממשלה", אמר אולמרט.

אולמרט הוסיף ואמר: "אני מכיר את כל המפלגות וכל המועמדים אולי טוב יותר מכל אחד אחר, ואני חושב שליתר המועמדים ניתנה הזדמנות והם לא עמדו במבחן. ציפי לבני יכולה להוביל את מדינת ישראל לתהליך של שלום רציני ואחראי שיש בו גם ביטחון. היא הוכיחה נחישות בזמן מלחמה ותבונה בזמן התהליך המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully