וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כלבים חיים בסרט?

לי רותם

10.2.2009 / 9:11

אנחנו מתמוגגים מהם בסרטים ובטלוויזיה, וחושבים שהם הכי חמודים בעולם, אבל שוכחים שבעצם, הם לא ביקשו להיות מפורסמים. בעלי חיים על המסך, התעללות או גאונות? שתי דעות, ובחירה אחת שלכם

* צילומים: IMDB

האו מבאס

יכול להיות שכלבלבים, אפרוחים, חתולים ופילים זה הכי חמוד שיש, במיוחד כשזה בטלוויזיה ועושה פוזות של מתיקות, אבל לחמידות הזו יש מחיר כבד ומי שמשלם אותו זה הם. בעלי החיים שלנו לא מעוניינים בכסף או בפרסום ומעולם לא ביקשו לככב בסרטים. הם לא בחרו להגיע בבוקר ליום צילומים ארוך ומתיש, אף אחד לא שאל אותם אם זה מוצא חן בעיניהם והם גם לא משלשלים את ההכנסות לכיסם לקניית חטיפים.


כדי להביא את החיות האלה למצב שבו הן יודעות מתי לשבת, לרוץ, לייבב ולקפוץ על סט של סרט, יש צורך באימונים ובאילוף שהשיטות שלהם בדרך כלל מאוד לא נעימות. כך שגם אם על הסט עצמו החיות הן ממושמעות מאוד ולא נראות סובלות, הן היו צריכות ללמוד הכל בדרך הקשה. פה ושם גם צצים סיפורים על בעלי חיים שנפצעו או אפילו איבדו את חייהם על סט של סרט. זה נורא והופך להיות נורא פי כמה כשחושבים על כמה שזה לא הכרחי – בימינו קיימת גרפיקה ממוחשבת שיכולה לייצר הכל, מבלי לנצל חיות.


בסופו של דבר, בעלי החיים הללו ממש לא בנויים לזה. אם הם מבויתים, הם ודאי ירצו לישון, לאכול ולהתפנק אצל בעליהם. אם הם לא מבויתים, הרי שאילוף הוא התעללות לכל דבר. בעלי חיים בטבע צריכים להישאר פרא, ולחיות את חייהם בלי לעבור את ההתעללות הזו. אנחנו לא מתארים לעצמנו אף פיל שיתענג על ריקודים, גם אם זה נעשה תוך כדי השפרצת מים על בראד פיט.

האו נייס

בעלי חיים נמצאים בכל מקום בחיים שלנו. יש לנו כלבים וחתולים בבית, פילים בגן חיות, ג'וקים ברחוב ועוד היד נטויה. אם הם בחיים שלנו, אין ברירה אלא להכניס אותם גם לסרטים, שהם שיעתוק של החיים שלנו. ואם זה בלתי נמנע שיהיו חיות בקולנוע ובטלוויזיה, הרי שחובה שיהיה מי שיגלם את החבר'ה האלה, והנה תפקיד אחד שאיבגי לא מסוגל לעשות.


ואכן, בעלי החיים האלה לא מבקשים באופן פעיל להשתתף בסרטים, אבל זה לא מדויק שהם לא אוהבים לשחק ולהשתעשע. חשוב לדעת שהיום נוטים לאלף גם בשיטות חיוביות המעודדות את החיה להתנהגות הרצויה, ולא מתוך הפחדה. התעללות בבעלי חיים היא דבר מזעזע ואין לזה שום הצדקה, אולם לא כדאי לצאת מנקודת הנחה שכל בעלי החיים שמופיעים בסרטים עברו התעללות. יש חוקים שמגנים על בעלי החיים הללו, ורוב המאלפים אוהבים חיות, מרגישים קשורים לחיות שבפיקוחם ולא פוגעים בהם לשום מטרה.


בשביל ליצור להיט הוליוודי צריך אמנם לחנך כלב אחד (ויכול להיות שהוא ייהנה מזה), אבל זכרו שאלפי, אם לא מיליוני אנשים צופים בסרטים אלה, ומגלים את העולם הנפלא של בעלי החיים. הם מגלים כמה אהבה יש להם לתת לנו, על המסירות ועל החברות העמוקה. יכול להיות שבלי הסרט הזה, הם לא היו מנדנדים להורים שלהם לאמץ כלבים, או חתולים, או להבין שגם לפילים יש נפש. וזאת הרי המטרה החשובה מכל.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully