וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש: ירי רקטות ביום הבחירות

יהושע בריינר ונתיב נחמני

9.2.2009 / 15:41

בשל החשש שחמאס ינסה לשבש את יום הבחירות באמצעות ירי או פיגועים, תועלה מחר הכוננות בארץ. ברק יכריז על סגר כללי בגדה. גורם ביטחוני: "אני מציע לחמאס לא לבחון אותנו"

במערכת הביטחון מתכוונים לעלות את הכוננות לקראת מחר (שלישי), מחשש כי חמאס ינסה לשבש את יום הבחירות באמצעות ירי קסאמים. הארגון הודיע כבר באופן מפורש כי בכוונתו לעשות כן, בפרסומת שהפיץ במהלך הלחימה בעזה. החיילים בשטח התבקשו להגביר את הערנות מחשש לניסיונות פיגוע באזור גדר המערכת, כדוגמת האירוע בכיסופים לפני כשבועיים, בו נהרג חייל צה"ל.

בנוסף, חוששים במערכת הביטחון כי חמאס ינצל את הרגעים האחרונים לפני ההכרזה על הפסקת אש כדי להכות בישראל, במטרה להראות כי הוא מגיע להסדר כשידו על העליונה. הסמיכות ליום הבחירות מחזקת הערכה זו. במערכת הביטחון אומרים כי אם חמאס ינסה לשבש את יום הבחירות צה"ל לא יהסס לפעול. "אני מציע לחמאס לא לבחון אותנו", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות.

שר הביטחון אהוד ברק יכריז הערב על סגר מלא על כל שטחי יהודה ושומרון שיחל הלילה בחצות ועד מחר בלילה. הכניסה לישראל תותר רק במקרים הומניטריים. בנוסף, יקיימו במערכת הביטחון מספר הערכות מצב בשיתוף בכירים בפיקוד העורף על מנת להעריך את מידת הסיכון. גם בפיקוד מרכז נערכים ליום הבחירות ומעלים את הדריכות. יחד עם זאת אומרים במערכת הביטחון כי אין התרעות ספציפיות על ניסיונות לפיגועים מחר.

בפיקוד העורף נערכים לקראת אפשרות נפילת רקטות ביישובי הדרום מחר. בפיקוד מבקשים לרענן את ההנחיות לתושבים ומדגישים כי במקרה של ירי, על התושבים לפעול כפי שפעלו במהלך מבצע "עופרת יצוקה". בשדרות וביישובי עוטף עזה מוקמו מרבית הקלפיות במרחבים מוגנים, וביתר יישובי הדרום בטווח האיום ניתנו לחברי ועדות הקלפי הנחיות לפעולה בעת אזעקה. במקרה כזה על חברי הוועדה לנעול את החדר ולדאוג שיהיה אדם צמוד לקלפי עצמה כל הזמן.

למרות שאין התרעות על ירי קסאמים מעזה ביום הבחירות במשטרה נערכים גם כן לאפשרות זו. כ-3,000 שוטרים ייפרסו החל בשעות הבוקר בגזרה הדרומית ויפעלו במתכונת בחירות. מהמשטרה נמסר כי בהמשך יוחלט אם למנוע ריכוזי קהל סביב קלפיות ביישובי הדרום, בהתאם להערכת המצב של פיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully