וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מריחואנה עלולה לגרום לסרטן אשכים

טלי גולדשטין

9.2.2009 / 15:50

מחקר חדש מצא כי גבר המשתמש במריחואנה זמן ממושך מכפיל את סיכוייו לחלות בסרטן לעומת גבר שלא עישן מעולם

שימוש קבוע וממושך במריחואנה עלול להעלות את סיכויי המשתמש לחלות בסרטן האשכים, כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם בכתב העת "קנסר". המחקר, שכלל 369 גברים, מצא כי גבר המשתמש במריחואנה זמן ממושך מכפיל את סיכוייו לחלות בסרטן, לעומת גבר שלא מעשן את החומר.

אחוז החולים בסרטן אשכים באירופה ובצפון אמריקה גבוה באופן משמעותי לעומת אזורים אחרים בעולם והוא ממשיך לעלות בהתמדה. פציעה באשכים, היסטוריה משפחתית של סרטן האשכים או אשך טמיר בילדות הם גורמי הסיכון הידועים ביותר לסרטן האשכים.

המחקר החדש הוא הראשון הבודק את הקשר בין שימוש במריחואנה למחלה. 369 גברים בגילאי 18-44 שאובחנו כחולים בסרטן האשכים וצורכים מריחואנה, השתתפו במחקר, שנערך על ידי מדענים במרכז פרד האצ'ינסון לחקר הסרטן בסיאטל. תשובותיהם הושוו לתשובות אלף גברים בריאים.

על פי המחקר, גם בהתחשב בכל הגורמים האחרים שעלולים לגרום למחלה, מריחואנה עדיין נותרה גורם סיכון ברור לסרטן האשכים. למעשן מריחואנה יש 70% לחלות במחלה. לאלו המעשנים באופן קבוע, או עישנו מריחואנה בגיל צעיר, יש סיכוי כפול לחלות בסרטן לעומת גברים שמעולם לא עישנו את החומר.

לדברי ד"ר סטיבן שוורץ, "על בחורים צעירים לדעת בראש ובראשונה שאיננו יודעים עדיין על ההשפעות ארוכות הטווח של עישון מריחואנה על הבריאות. שנית, המחקר שלנו מספק ראיות לכך שאחת מהשלכות העישון עלולה להיות סרטן האשכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully