וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קולות החיילים יחזקו את הימין

9.2.2009 / 10:06

המחקר, שהתמקד בהשפעת השירות הצבאי על הצבעות החיילים, צופה תמיכה רחבה של חיילים במפלגות הימין ובמפלגות נישה

החיילים ואנשי כוחות הביטחון החלו להצביע כבר אתמול (שני), ומי שצפוי להיות המרוויח הגדול מקולות לובשי המדים הן מפלגות הימין, כך מעריך ד"ר צביקה ברקאי מאוניברסיטת חיפה שחקר את השפעת השירות הצבאי על הצבעת החיילים. "אנחנו צפויים לראות שהצבעת החיילים תטה ימינה באופן גדול יותר מאשר בקרב כלל הציבור, כך שמפלגות הימין יקבלו תגבור מסויים", הוא אומר.

במחקרו של ברקאי נבדקו עמדות של כ-800 חיילים לפני, במהלך ובתום שירותם הצבאי. "עמדות הפתיחה הראשוניות היו בעלות נטייה ימינה", מסביר אלוף משנה במיל' ד"ר ברקאי שבעברו היה בכיר בפיקוד העורף, "כאשר עד תום השירות, בעיקר בקרב חיילים לוחמים, העמדות התמתנו מעט. כמו כן, ראינו שלוחמים שנטלו חלק בקרבות ובלחימה, נטו לאמץ במהלך השירות עמדות מתונות, זאת מכיוון שחוו את מחיר המלחמה ובחרו להצביע למפלגה בעלת עמדות שונות במטרה לשנות את המציאות".

ברקאי הוסיף עם זאת, כי "המבצע האחרון בעזה לא צפוי לגרום לתופעה הזו, שכן מחיר האבידות במלחמה בעזה היה נמוך ולכן אני צופה שהמבצע דווקא יגרום לחיילים לאמץ עמדות קשיחות יותר מבחינה ביטחונית, כך שאני מאמין שמפלגה כמו 'ישראל ביתנו' תזכה לקולות רבים מקרב החיילים".

מי שעוד צפויות לקבל חיזוק מהחיילים הן מפלגות הנישה, כדוגמת 'עלה ירוק' ומפלגת הצעירים. "מכיוון שאלה מפלגות שבאופן כללי בסיס הבוחרים שלהם הם קהל צעיר, אז אני מאמין שקהל צעיר כמו חיילים יביא להן כמות גדולה של קולות", מוסיף ברקאי, "מפלגות אחרות, כמו החרדים למשל, צפויות באופן טבעי לקבל אחוז נמוך מאוד מקרב החיילים. בסופו של דבר, נראה כי קולות החיילים עתידים להיטיב עם מפלגות הימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully