וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות החיילים: בצה"ל החלו בהצבעה

יהושע בריינר

8.2.2009 / 19:23

בצה"ל ובמג"ב פתחו רשמית את ההצבעה בארץ. הצבעת החיילים תתקיים בכ-700 קלפיות ותעשה במעטפה כפולה כדי למנוע זיופים

עוד יומיים ילכו מאות אלפי אזרחי ישראל לקבוע כיצד תראה כנסת ישראל בשנים הקרובות. מי שכבר החלו למלא את חובתם האזרחית הם חיילי צה"ל ומג"ב שחלקם הצביעו כבר אתמול. ראשונים להצביע היו שלושים אנשי חיל האוויר מבסיס החיל בלוד, שהצביעו כבר במוצאי שבת בטרם יצאו לפעילות בחו"ל. היום נפתחו שמונה קלפיות בחיל הים, חיל האוויר ומג"ב, זאת על מנת לתת מענה לכוחות שיצאו לפעילות מבצעית.

הצבעת החיילים תימשך עד ליום שלישי ותתקיים בכ-700 קלפיות, בהם קלפיות ניידות, שישמשו חיילים הנמצאים בעת פעילות. החיילים יצביעו במעטפות כפולות, על מנת למנוע מצב בו חייל יצביע גם במקום מגוריו.

החל ממחר יחלו לפעול 35 קלפיות ניידות שממוקמות על רכבים ושמסיירות בין הבסיסים השונים. בוועדת הבחירות בצה"ל גם מכינים את הקלפי הנוסטלגית שנשאת על גבם של חיילים שנבחרו במיוחד עבור כך. "הקלפיות האלו הן אמנם משהו נוסטלגי, אך לו היינו נשארים בעזה היינו כנראה נזקקים לקלפי מסוג זה", אמרה הערב לוואלה! חדשות סגנית קצין הבחירות בצה"ל, סגן-אלוף ארמונה ברוך. "המצב הביטחוני היום לא מחייב קלפי שכזו אך אנחנו לא משאירים דבר ליד המקרה. יחד עם זאת, במידה ויפרוץ מבצע ביום ההצבעה אנחנו נדע לתת מענה גם לתרחיש כזה".

בצה"ל צופים גם השנה אחוזי הצבעה גבוהים בקרב החיילים לעומת אחוזי ההצבעה באוכלוסיה. בבחירות הקודמות בשנת 2006 הצביעו 72% מהחיילים, אם כי בצה"ל מעריכים כי אחוזי ההצבעה היו גבוהים יותר, זאת בשל העובדה כי חיילים שמשרתים בבסיסים פתוחים יכולים להצביע גם בבית. אחת הקלפיות שאיתה תהיה לצה"ל בעיה זו הקלפי המוצבת בחרמון. בפיקוד צפון נערכים לכך, והכינו מפלסת שלג שתוביל את הקלפי מהמוצבים דרומה. עד יום חמישי בבוקר צפויים להיספר כל קולות החיילים.

האם הגשם יבריח את המצביעים?

בתוך כך, במערכת הפוליטית גובר החשש כי מזג האוויר הגשום הצפוי ביום הבחירות, עשוי לגרום לאחוזי הצבעה נמוכים במיוחד. השיעור הנמוך ביותר של מצביעים בבחירות לכנסת מאז קום המדינה נרשם בבחירות הקודמות, שנערכו בשנת 2006, בהן השתתפו רק 63.55% מבעלי זכות ההצבעה. בבחירות לכנסת ה-16 ב-2003, השיא השלילי הקודם, הצביעו 67.8% מבעלי זכות הבחירה.

לפי ההערכות, אחוזי הצבעה נמוכים ישרתו את המפלגות הקטנות יותר, המגרדות את אחוז החסימה. ההסבר הוא שמספר הקולות הדרוש על מנת לעבור את אחוז החסימה יירד, דבר שיאפשר להן להיכנס לכנסת. כמו כן, הדבר צפוי לשרת גם את המפלגות המייצגות סקטורים בהם שיעור ההצבעה גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. בקדימה ובליכוד, שתי המפלגות שלפי הסקרים זוכות למספר המנדטים הרב ביותר, חוששים מאחוז הצבעה נמוך ובימים האחרונים יצאו בקריאה לבוחרים לא להיות שאננים ולצאת להצביע. מצוידים במעיל.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2009

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully