וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרי לנקה: "דין המורדים - מוות או כניעה"

טלי גולדשטין

8.2.2009 / 11:40

נשיא המדינה קרא למורדים הטמילים, הנלחמים על עצמאותם, להיכנע לאלתר. לפחות עשרת אלפים איש נמלטו מבתיהם בימים האחרונים

לפחות עשרת אלפים אזרחים נמלטו מאזורי הלחימה בסרי לנקה במהלך ארבעת הימים האחרונים. כך דיווחה היום (ראשון) סוכנות הידיעות הצרפתית. נשיא המדינה מהינדה רג'אפקסה הזהיר את המורדים הטמילים, הנלחמים בצבא, להיכנע ללא תנאים מוקדמים או שגורלם יהיה מוות.

הנמרים הטמילים נאבקים למדינה נפרדת בצפון ובמזרח סרי לנקה, במסגרת מלחמת אזרחים שגבתה את חייהם של יותר מ-70 אלף בני אדם ונמשכת כבר כמעט ארבעה עשורים. האלימות גברה בשנה שעברה, לאחר שהממשלה נסוגה מהסכם שלום שנחתם בתיווך נורווגיה ב-2002. בשבועות האחרונים דיווח צבא סרי לנקה על הצלחה עקבית בקרבות נגד המורדים, שכללה בין היתר השתלטות על המפקדה המרכזית של המורדים. צבא סרי לנקה אילץ את המורדים לסגת לטריטוריה מצומצמת בצפון-מזרח המדינה. לדברי הצבא, הלחימה נמצאת עתה בשלב האחרון של הדיפת המורדים וצפון המדינה כולו יהיה ריק ממורדים בתוך כמה שבועות.

"מעל עשרת אלפים אזרחים נמלטו מהאש מאז יום העצמאות של סרי לנקה, שצוין ביום רביעי",נמסר ממשרד ההגנה של סרי לנקה. עוד נמסר כי "בין הנמלטים מעל ל-2,800 ילדים וכ-3,000 נשים". משרד ההגנה דיווח כי הפליטים מקבלים טיפול רפואי, מזון ומים.

"אני אומר למורדים: הניחו את נשקיכם והיכנעו לצבא", אמר אמש הנשיא בעצרת תמיכה בממשלה. לדבריו, הצבא מכתר את המורדים ברצועת אדמה מצומצמת בצפון המדינה. לטענתו, המורדים מחזיקים באלפי בני אדם חפים מפשע כבני ערובה. "עליהם לשחרר את האזרחים ולהסגיר עצמם", אמר הנשיא. "לא נפסיק את פעילותנו נגד הטרור עד שנשלים את יעדנו", הוסיף.

לפי דיווח צבא סרי לנקה, חיל האוויר תקף במהלך סוף השבוע מעוזי מורדים לאחר שביום שישי הפציץ מחבוא של בכירים במחתרת הטמילית והרג 11 מורדים. המורדים ניסו להשיב אש אך לפי משרד ההגנה, ללא הצלחה מרובה. נכון לעכשיו, המורדים הטמילים מכותרים באזור של פחות מ-100 קמ"ר בעיר מולייטיבו. לפי הערכות, 120 אלף אזרחים לכודים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully