וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסורת נגד בצורת: בדרום צמים למען הגשם

רמי שני

8.2.2009 / 10:46

הבצורת הכבדה פוגעת בחקלאי הדרום, אך הם לא יושבים בחיבוק ידיים. רבים מהם פתחו בצום, ומחר יקיימו תפילה המונית

עצירת הגשמים הביאה חקלאים ביישובי הנגב לבקש חסדי שמים. "יש כבר כאלה שצמים בגלל שאין גשמים", סיפר לוואלה! חדשות הרב אליעזר איגרא, הרב של מושב כפר מימון במועצה האזורית שדות נגב, שספגה בתקופה האחרונה רקטות קסאם וגראד ופצצות מרגמה רבות. "בימים הקרובים יהיו כמה תפילות רבות משתתפים, בהן נפתח את ספרי התורה ונתפלל את סדר התפילה להורדת הגשם שחיבר הרב מרדכי אליהו", אמר איגרא. לדבריו, כבר עתה צמים חקלאים רבים במושבים ובקיבוצי מערב הנגב ומתפללים להורדת גשם.

מצב דומה של העדר גשמים שורר בכל האזור, הנחשב ליצרן הגדול ביותר של פירות וירקות בישראל, ואף מייצא באופן נרחב למספר מדינות. הרב משה אלקבץ ממושב מעגלים סיפר גם הוא על חקלאים רבים המגיעים אליו לבקש עצה. "היישוב עצמו לא מבוסס על חקלאות, אבל יש כאן חקלאים לא מעטים שחשים ממש על בשרם את הנזק של העדר הגשמים. גם הם ישתתפו השבוע בימי התפילה והצום, כדי לבקש חסדי שמים ולהביא להורדת גשם".

בקריית החינוך של המועצה האזורית שדות נגב, צפויה להתקיים מחר תפילה רבת משתתפים, אליה יגיעו תלמידים, תושבים ורבנים, כדי לקיים את סדר התפילה להורדת הגשם. "יש כבר אנשים שצמו בסוף השבוע ואני מעריך שיצטרפו אליהם רבים במהלך הימים הקרובים", אמר הרב איגרא, "אני לא יודע אם הם מיואשים, אבל זאת בהחלט שיחת היום באזור. החקלאים וכל התושבים נמצאים בלחץ גדול, אז הם מגיעים להתייעץ איתנו. כשהבנו שמדובר בבעיה גדולה, התארגנו כדי לקיים תפילות ולבדוק איפה אנחנו צריכים לתקן את דרכנו, כדי שהגזרה הזאת תוסר מעלינו".

במערב הנגב ירדה עד היום כמות גשמים מעטה בלבד. במקומות רבים, ירדה פחות מ-20% מכמות הגשמים העונתית המצטברת במדידה רב שנתית.

  • עוד באותו נושא:
  • משבר המים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully