וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת חמאס: פעילים שיתפו פעולה עם צה"ל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2009 / 10:12

מחקירה שערך הארגון לאחר הלחימה בעזה עולה כי סוכנים סיכלו את פעילות הזרוע הצבאית והיא "נותרה חסרת אונים בהתנגדותה לצה"ל"

חמאס ערך חקירות מקיפות לאחר מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה וגילה כי בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פעלו סוכנים של ישראל ששיתפו עמה פעולה והעבירו לה את כל התוכניות המבצעיות של הזרוע הצבאית. כך מסרו היום (ראשון) לעיתון כוויתי מקורות המקורבים לחמאס.

לפי הדיווח, אותם משתפי פעולה שפעלו בזרוע הצבאית של חמאס סיכלו את כל פעילותה של הזרוע ופגעו בלחימתה נגד ישראל, בעיקר באזור צפון ומזרח העיר עזה. המקורות מסרו כי לפני המלחמה העבירו המשת"פים לישראל את התוכניות המבצעיות של גדודי עז א-דין אל-קסאם. "הזרוע הצבאית נותרה לפיכך חסרת אונים בהתנגדותה למתקפות צה"ל והיא נאלצה לעשות שימוש בכלים שלא תכננה".

המקורות מסרו עוד כי חמאס עצר פעילים רבים מהזרוע הצבאית של הארגון בשכונת א-תופאח בעיר עזה ובעיירה בית לאהיא שבצפון הרצועה, באשמת מסירת מידע לישראל אודות תוכניות המגננה של הארגון. בנוסף, הוציא הארגון להורג שלושה פעילים, ביניהם מפקד בכיר באזור מזרח העיר עזה, לאחר שהואשמו בשיתוף פעולה עם ישראל. "ועדת החקירה ציינה כי יש לפעול ביד ברזל נגד משתפי פעולה וקראה לעקוב אחר פעילים שהצטרפו לחמאס מארגונים אחרים", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully