וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נפלה בקיבוץ בשער הנגב, אין נפגעים

רמי שני

8.2.2009 / 6:44

תושבי המועצה האזורית התעוררו הבוקר לקול אזעקת "צבע אדום", וזמן קצר לאחר מכן התפוצצה רקטה. מספר מכוניות ניזוקו

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

רקטה נפלה הבוקר (ראשון) בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. אין נפגעים, אך מספר מכוניות ניזוקו. בשתיים מהן פרצה אש, שגרמה גם לנזק במקום. להתפוצצות הרקטה קדמה אזעקת "צבע אדום", שנשמעה בסביבות השעה 6:30.

לפני יומיים נפלו שתי רקטות מדרום לאשקלון וליד קיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חיל האוויר הגיב בתקיפת מנהרות בדרום רצועת עזה. ביום שלישי שעבר נורו עשר פצצות מרגמה לעבר שטחים פתוחים בנגב המערבי. כלי טיס של חיל האוויר פגע ברכב שבו נסעו חברי חוליית השיגור ברפיח. אחד מהם נהרג, שניים נפצעו קשה, ומספר עוברי אורח נפצעו באורח קל.

בתוך כך, לדברי מקורות דיפלומטיים מערביים, מצרים גיבשה הצעה להפסקת אש ארוכת טווח ברצועת עזה. העסקה כוללת עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס ופתיחה של לפחות שניים ממעברי הגבול לרצועה. המקורות מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי השיחות בין הצדדים הואצו בימים האחרונים, אולם בשלב זה לא ברור אם יושבו כל הפרטים.

לפי ההצעה, בשלב הראשון תפסיק ישראל את התקפותיה ברצועה, וחמאס יפסיק את ירי הרקטות למשך שנה וחצי. בשלב השני יבצעו הצדדים חילופי שבויים, במסגרתם ישוחרר החייל החטוף גלעד שליט בתמורה לכאלף אסירים פלסטינים. במקביל, ישראל תגדיל את כמות הסחורות שייכנסו לרצועה דרך מעבר כרם שלום ותסכים לכניסה של כ-250 משאיות, לעומת 100 משאיות שנכנסות כעת לרצועה מדי יום. בשלב השלישי, יפתחו חמאס ופתח בשיחות להקמת ממשלת אחדות פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully