וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזוז התיר דמם של חברי ועדת קלפי יהודים"

8.2.2009 / 0:04

יו"ר האיחוד הלאומי יעקב כ"ץ זועם על הניסיון של היועץ המשפטי למנוע ממרזל לשמש כיו"ר ועדת קלפי באום אל פחם. "חמקת מאחריות"

יו"ר האיחוד הלאומי יעקב כ"ץ (כצל'ה), כתב מכתב חריף במיוחד ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז: "אנו רואים בטענתך שהצבת יהודי בקלפי ערבית היא "מעשה פרובוקטיבי", משום ניסיון לחמוק מאחריות תוך התרת דמם של מאות חברי ועדות קלפי יהודים, שגרירי הדמוקרטיה בקלפיות בישובים הערביים. אני פונה אליך בדחיפות לאכוף את החוק באגרוף ברזל ולפעול לאלתר לעצור את ההסתה לרצח במגזר הערבי כנגד חברי הקלפי היהודיים מעוטרי הזקן וחובשי הכיפות שמיועדים להתייצב בקלפיות בישובים הערביים".

מזוז פנה ביום שישי באמצעות עו"ד גלעד שירמן מפרקליטות המדינה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליעזר ריבלין, בבקשה לשנות את הרכב אחת מוועדות הקלפי באום אל פחם שבראשה יעמוד פעיל הימין ברוך מרזל. השופט ריבלין דחה את בקשת מזוז וכתב לו כי "לכל סיעה נתונה הזכות לקבוע את נציגיה בוועדות הקלפי השונות".

כ"ץ הוסיף במכתבו ליועץ המשפטי כי "דבריך, כמו גם אזלת ידך, ליבו את היצרים במגזר הערבי וקיים חשש כבד לחיי חברי ועדות הקלפי. אם חס ושלום יתממשו התסריטים שהעדפת להתריע מפניהם במקום לסכל אותם, לא תוכל לומר שידך לא שפכה את הדם הזה וממך נבוא לתבוע אותו. במקום לאכוף את החוק כנגד ההסתה במגזר הערבי ולהיאבק למען הדמוקרטיה ביום חגה, נכנעת לאלימות והעדפת את 'הדרך הקלה' תוך פגיעה חמורה בזכויותיו של ציבור שלם כמו גם בזכויותיו של אזרח אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully