וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מרצ עדיפה על קדימה

ניצן הורוביץ

8.2.2009 / 9:42

ניצן הורוביץ מס' 3 ברשימת מרצ, סבור שאם תצביעו ללבני, תקבלו את מופז, הנגבי ובוים ומפלגה שתרוץ לקואליציית ביבי וליברמן

אין דבר כזה "אני מצביע לבני". כי אי אפשר להצביע "לבני". כשתגיעו לקלפי, לא תמצאו שם פתק של ציפי לבני. רק פתק של "קדימה". זו המפלגה של שאול מופז, צחי הנגבי, חיים רמון, אלי אפללו, זאב בוים, רוחמה אברהם-בלילא, ועוד כל מיני אנשים שאני לא בטוח שאתם ממש מכירים (או רוצים להכיר).

מופז וחבריו – אנשי ליכוד במקורם – פועלים כדי להעיף את לבני ולחזור הביתה, לליכוד. הפתק של "קדימה" הוא אותו פתק שיילך בשמחה לנגן כינור שני בממשלת ביבי-ליברמן. הפתק של "קדימה" הוא הפתק שמכניס לכנסת את המתנחל עתניאל שנלר ואחרים שיהיו הראשונים לחסום כל התקדמות מדינית. אפילו לבני בעצמה לא פוסלת הליכה עם ביבי וליברמן.

הופתעתי לגלות שאנשים רבים מאוד פשוט לא מודעים לעובדה שהנשיא מטיל את הרכבת הממשלה לא על ראש המפלגה הגדולה ביותר, אלא על מי שהוא בעל הסיכוי הגדול ביותר להרכיב ממשלה: מי שעומד בראש הגוש הגדול יותר. זה החוק. צריך להסתכל על הגוש, ולחשוב איזה גוש רוצים בשלטון: ביבי-ליברמן-ש"ס, או לבני-עבודה-מרצ.

אם בזכות מרצ יהיה גוש שפוי מספיק גדול, אז לבני תלך לממשלה שפויה. אם זה יהיה תלוי במפלגה שלה, באנשי מופז למשל – הם יעדיפו את ביבי.

מרצ תתמוך בממשלה שפויה בראשות ציפי לבני. אנחנו היחידים שאומרים את זה, וגם היחידים שאומרים שלא נשב בממשלה בראשות ביברמן. לכן מנדט שיעבור מקדימה למרצ אינו פוגע כלל בסיכויים של לבני. אם תוכל להקים ממשלת מרכז-שמאל, מרצ תתמוך בה ותצטרף לממשלה שלה. הרי רק לפני ארבעה חודשים ג'ומס חתם עם לבני על הסכם קואליציוני. דווקא אנשים מתוך "קדימה" הם שהכשילו את לבני. בגללם לבני היום איננה ראש ממשלה.

מרצ עדיפה גם באופוזיציה

ואם לבני לא תוכל להקים ממשלה כי גוש הימין הקיצוני יתחזק, אז מרצ תוביל את המאבק נגד הגזענות, נגד הכלכלה הדורסנית של ביבי, ונגד ההקצנה החרדית טוב יותר מכל אחד אחר. בטוח שטוב יותר מחבורת "קדימה". הרי אם "קדימה" תלך לאופוזיציה, מה בדיוק היא תעשה שם? מיהם חברי הכנסת של "קדימה" שיאבקו על זכויות נשים, על זכויות חברתיות, על צדק סביבתי, על הפרדת הדת מהמדינה?

אם לבני לא תקים ממשלה, יש סיכוי יותר מסביר, שתלך (תרוץ!) לקואליציה עם ביבי. זאת אומרת שהקול שלך ל"קדימה", הלך בסופו של דבר לביבי ואולי גם לליברמן. "קדימה" בממשלת ביבי, תיטמע למעשה בליכוד ולא תוכל לקדם דבר. ממשלות "האחדות" היו תמיד הממשלות המסוכסכות והגרועות ביותר.

בסופו של דבר, ברגע האמת בקלפי, תחשבו את מי בדיוק אתם שולחים לירושלים. תחשבו שמי שאתם שולחים, צריך לייצג אתכם. הוא הפנים שלכם. כתבי אישום, מעטפות עם דולרים, שחיתות? אלה לא הפנים שלכם. עכשיו תסתכלו על האנשים ברשימה שלנו, של מרצ. ותחליטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully