וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מנהיג ישראלי שמציע פתרון לסכסוך"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.2.2009 / 19:10

רה"מ הפלסטיני פיאד אמר לקראת הבחירות בישראל כי לאף מועמד אין פתרון הגיוני לסכסוך במזה"ת. אבו מאזן: "הפלסטינים בוחרים שלום"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

הרשות הפלסטינית פסימית לקראת תוצאות הבחירות בישראל. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד אמר היום (שבת) כי הוא אינו מצפה משום ראש ממשלה שייבחר בישראל להציע "פתרון הגיוני" לסכסוך במזרח התיכון. "איני מכיר אף פוליטיקאי ישראלי שמוכן להציע פתרון הגיוני לסכסוך. כולם מעוניינים בפתרון חלקי על מנת לשפר את פני הכיבוש בזמן שהם ממשיכים בבניית התנחלויות", אמר.

"ישראלים רבים מדברים על הצורך בהקמת מדינה פלסטינית אולם הבעיה נעוצה בפרטים", הוסיף פיאד בשיחה עם עיתונאים ברמאללה. "המדינה הפלסטינית שעליה מדברים הישראלים היא מדינת קנטונים בגדה או כזה שמעמיקה את ההפרדה בין הגדה לעזה".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר מוקדם יותר כי בחירתו של העם הפלסטיני היא השלום. במסיבת עיתונאים עם נשיא טורקיה עבדאללה גול אמר אבו מאזן כי "העם הפלסטיני מנוסה במצב של אי-מלחמה ואי-שלום, כמו גם במצב של מלחמה. כעת אנחנו בוחרים לאמץ את אופציית השלום על בסיס היוזמה הערבית שזוכה לתמיכה ערבית, איסלמית ואמריקאית. הבחירה בשלום היא בחירתנו, אולם האם ישראל מוכנה לבחור את הבחירה הזו גם כן? אם היא מסרבת לכך, מה תהיה עמדת העולם כלפי ישראל?".

בתוך כך, עשרות אלפי פלסטינים השתתפו היום בהפגנות שנערכו ברחבי הגדה נגד דרישת חמאס לפרק את אש"ף (הארגון לשחרור פלסטין). סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה בשבוע שעבר כי חמאס קרא להחליף את אש"ף בארגון אחר שייצג את הפלסטינים. הפתח מסר בתגובה כי חמאס מעוניין להחליף את הארגון "המייצג את הפלסטינים" כדי לגרום להקמת תנועה חדשה במקום ממשלת אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully