וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות בין הוותיקן לרבנות הראשית יתחדשו

7.2.2009 / 16:09

לאחר שהשיבו לכנסייה את הבישוף מכחיש השואה מנסים בוותיקן למזער נזקים. האפיפיור ייפגש עם מנהיגים יהודים וידגיש את הסכנה בהכחשת השואה

בוותיקן הודיעו כי בחודש הקרוב יחודשו השיחות עם הרבנות הראשית בישראל. השיחות הופסקו לאחר שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 החזיר לחיק הכנסייה הקתולית את הבישוף מכחיש השואה ריצ'ארד וויליאמסון. השיחות יכללו ככל הנראה גם פגישה עם האפיפיור. מקור בוותיקן ציין כי האפיפיור ייפגש ביום חמישי עם ראשי וועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארצות הברית וידגיש את הסכנה בהכחשת השואה. בוותיקן דרשו השבוע מוויליאמסון לחזור בו מהכחשת השואה, אם רצונו לשוב לכנסיה הקתולית.

וויליאמסון התנצל בפני האפיפיור על האי נוחות שנגרמה לו בעקבות מהלך החזרתו לכנסייה אך טרם התנצל על דבריו בהם הכחיש את השואה וטען כי תאי הגזים שימשו לחיטוי בלבד. וויליאמסון אמר כי אם יהיה צורך הוא יתקן את דבריו לאחר שיבדוק את הראיות על מעשי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ניסה בשבוע שעבר למזער את הנזקים של המהלך והביע בנאום את "הסולידריות המלאה והבלתי מעורערת" שלו עם היהודים. בנדיקטוס ה-16 ניסה להרחיק עצמו מהבישוף מכחיש השואה ריצ'ארד וויליאמסון לדבריו, "השואה צריכה להוות תמרור אזהרה לכולם פן נשכח, נכחיש או נפחית ממשמעות האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully