וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הכסף שחמאס ניסה להבריח הוא מאירן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.2.2009 / 11:33

כך מדווח העיתון המצרי "אל-אהרם". הכסף נתפס במזוודותיו של דובר חמאס בעזה כאשר ניסה לחזור לרצועה מהשיחות בקהיר

ביום חמישי נעצר איימן טהא, חבר משלחת חמאס לקהיר, בשובו לרצועת עזה לאחר שניסה להבריח לתוך עזה 12 מיליון דולר. היום (שבת) גילה מקור בכיר לעיתון המצרי הרשמי "אל-אהרם" כי מקור הכסף שנתפס עם טהא הוא אירן. המקור סיפר לעיתון כי 12 המיליונים הדולחרים שנתפסו עם טהא במעבר רפיח "מהווים חלק מכמות אדירה של כספים שהעבירה אירן לחמאס בשבוע האחרון".

שלשום, כאמור, הודיע גורם ביטחוני מצרי כי משלחת חמאס לשיחות בקהיר ניסתה להבריח מיליוני דולרים לתוך רצועת עזה. טהא, דובר חמאס בעזה ואחד מחמשת חברי המשלחת, נעצר במעבר רפיח בדרכו לרצועת עזה כשברשותו 9 מיליון דולר ו-2 מיליון יורו.

לדברי הגורם, הרשויות במצרים ביצעו חיפוש במזוודות של חברי המשלחת ומצאו את הכסף אצל טהא. עוד דווח כי השלטונות המצריים מנעו מטהא לשוב לרצועת עזה והוא נשאר במצרים. שאר חברי המשלחת מהרצועה, ג'מאל אבו האשם, סלאח ברדוויל, הורשו לשוב לעזה דרך המעבר. בסופו של דבר הכסף נשאר במצרים וטהא הורשה לשוב לעזה.

אתמול האשים בכיר חמאס וחבר משלחת הארגון לשיחות בקהיר, סלאח ברדוויל, את השלטונות במצרים בגישה שלילית כלפי משלחת חמאס במעבר רפיח בדרכה בחזרה לרצועת עזה. בדברים שצוטטו מפיו באתר המזוהה עם חמאס, אמר ברדוויל: "אנשי הביטחון המצרי התנהגו כלפינו בצורה רעה בשובנו לרצועה".

ברדוויל ציין כי המשלחת תשוב למצרים ביום ראשון כדי לקבל הבהרות מהמצרים בנוגע למספר סוגיות שנותרו פתוחות. בראיון לתחנת רדיו פלסטינית אמר ברדוויל כי הצדדים הסכימו לרגיעה בת שנה וחצי ולפתיחת המעברים לכ-80% מהסחורות. "לאחר השלמת עסקת שליט ייפתחו המעברים לגמרי", הוסיף. לדבריו, נקודת המחלוקת שנותרה היא הסחורה שישראל תאפשר לפלסטינים להכניס לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully