וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הושגה הסכמה על חבילת הסיוע הכלכלית

7.2.2009 / 7:04

היקף החבילה - 780 מילארד דולר. ההסכם גובש בצל דיווחים כי 600 אלף אמריקאים איבדו את מקום עבודתם במהלך ינואר האחרון

סנטורים רפובליקנים ודמוקרטים השיגו הלילה (שבת) הסכם בדבר חבילת סיוע כלכלית, במטרה להתמודד עם המשבר הכלכלי שפוקד את ארה"ב והעולם כולו. חבילת הסיוע המתכוננת תעמוד על 780 מיליארד דולר. 42% מהסכום יגולם בקיצוץ מיסים ו-58% בהשקעות ממשלתיות בכלכלה.

"נראה שהצלחנו להשיג עסקה", אמר הסנטור הדמוקרטי ג'ון קרי לכתבים. לדבריו, "42% מהסכום יהיה בקיצוץ מיסים. זהו איזון מוצלח". ההצעה העומדת על הפרק היא למעשה פשרה בין תוכניתם הקודמת של הדמוקרטים, שעמדה על 937 מיליארד דולר, לבין ההצעות הרפובליקניות. לדברי סנטורים במפלגה הדמוקרטית, הם הסכימו להתפשר לאחר שההצעה הנוכחית הוצעה כפשרה על ידי חברי סנאט משני הצדדים.

ההצבעה על התוכנית להמרצת המשק האמריקאי תיערך ככל הנראה ביום שלישי הקרוב ותעניק לנשיא ברק אובמה ניצחון דחוק אך חשוב. "אנחנו מרוצים שהתהליך מתקדם ושאחנו מתקרבים למטרה: לתת לאמריקאים תוכנית שתיצור מיליוני מקומות עבודה ותחזיר אנשים לעבודה", אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס.

בתוך כך, אמש נודע כי במהלך ינואר איבדו 600 אלף אמריקאים את מקום עבודתם וכי אחוז האבטלה במדינה הוא הגבוה ביותר מזה 16 שנה. יחד עם זאת, ביום שישי סגרה הבורסה בוול סטריט יומיים של עלייות, כנראה מתוך ציפייה להסכם שהושג בנוגע לחבילת הסיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully