וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הבקשה לפסול מרזל מלכהן כיו"ר קלפי

פנחס וולף ועדי שמחוביץ

6.2.2009 / 15:19

ועדת הבחירות הודיעה ליועץ המשפטי לממשלה כי היא דוחה את בקשתו לפסול את ברוך מרזל מלכהן כיו"ר ועדת קלפי באום אל פחם

יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליעזר ריבלין, דחה את בקשת היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לפסול את ברוך מרזל מלכהן כיו"ר ועדת קלפי באום אל פחם. במכתב תשובה למזוז כתב ריבלין בין היתר כי, "לכל סיעה – ובכלל זה סיעת "מולדת" – שצירפת, יחד עם מר מרזל, כמשיבה למכתבך – נתונה הזכות לקבוע את נציגיה בוועדות הקלפי השונות. בהיעדר נציג לרשימת מועמדים, בכל אחת מאלפי הקלפיות, רשאית הרשימה לשגר משקיף מטעמה, כל משקיף, לכל קלפי בה אינה מיוצגת, ובלא להודיע על זהותו מראש".

עוד כתב ריבלין כי "מי שמבקש להסיר את שמו של יושב-ראש ועדת קלפי במקום אחד עשוי למצוא אותו – בלא כל הודעה מוקדמת – בקלפי "בעייתית" אחרת, עד שרק אמצעי אכיפה אישיים, יהיו רלבנטיים. לוועדת הבחירות המרכזית אין סמכות להתערב בנושא זהות הנציגים של הסיעות בוועדות הקלפי שהוקצו להן באופן אקראי".

ריבלין אמר כי הוא מצפה ממזוז שיפנה את טענותיו לרשויות, למשטרה ולשירות הביטחון כדי להעמידם על אחריותם. "אתה מצרף לפנייתך את הערכת המשטרה כי היא עשויה להידרש ל"סדרי כוחות של מאות שוטרים" בשל נוכחותו של מר מרזל בקלפי. הבהרנו למשטרה אתמול כי חזון אפוקליפטי שכזה צריך לפגוש בנקיטת אמצעי אכיפה מתאימים. נציג המשטרה היה ער לקיומם של אמצעים כאלה. הייתי מצפה כי תפנה, מתוקף מעמדך, לאותן רשויות, המשטרה ושירות הבטחון הכללי, כדי להעמידם על אחריותם. עתירה זו או אחרת אינה מסירה את החובה ואת האחריות מעל שלטונות האכיפה. אשר לוועדת הבחירות היא, מצידה, נמצאת "עם היד על הדופק", והיא תבחן, במידת הצורך, ובמועד הקבוע בחוק, את הצורך לנקוט בצעדים מצידה על-מנת לאפשר את המהלך התקין של ההצבעה".

חשש לפרובוקציה

כזכור, מוקדם יותר היום פנה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, באמצעות עו"ד גלעד שירמן מפרקליטות המדינה, ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, בבקשה דחופה לשינוי הרכב ועדת הקלפי בעיר אום אל-פחם.

היועץ המשפטי ביקש כי יו"ר הוועדה יפעיל את סמכותו ויורה על שינוי הרכב ועדת הקלפי, כך שברוך מרזל לא ישמש כיו"ר או כחבר בוועדה. מזוז נימק את הבקשה ב"קיומו של חשש כבד, ברמה של קירבה לוודאות, לפגיעה בסדר הציבורי, בשלום הציבור, ובניהולן התקין של הבחירות. החשש הכבד מתבסס על הערכות מודיעיניות של שירות הביטחון הכללי ושל משטרת ישראל".

מזוז הדגיש בפנייתו כי לסיעתו של מרזל ישנה הזכות, בהתאם לחוק הבחירות, לקבוע את זהות הנציג מטעמה בוועדות הקלפי השונות. עם זאת, בחירת הסיעה במרזל דווקא, לשמש כיו"ר ועדת קלפי באום אל-פחם, היא בבחינת שימוש לרעה בזכות הנתונה לה. "קיים חשש כבד כי הבחירה במר מרזל היא מעשה פרובוקטיבי שנועד להשיג תכליות הזרות לתכליתו של חוק הבחירות, לעקרונות הדמוקרטיה בכלל, ולעקרון השתתפות בהליך הבחירות בפרט", אמר מזוז.

מזוז ביקש כי ועדת הבחירות תקיים דיון דחוף בבקשה, תוך זימון נציג היועץ המשפטי לממשלה, על מנת שזה יציג עמדתו.

מרזל מסר בתגובה לפנייתו של מזוז כי "מדובר בבקשה חסרת תקדים, אין ליועץ המשפטי סמכות בנושא זה. חבל שהגענו למצב בו פקיד ממשלתי מנסה להתערב בהחלטות מינוי של מפלגה פוליטית. שוב הוכח כי במשרד המשפטים יושב יועץ משפטי מטעם השמאל".

כזכור, מפלגתו של מרזל, 'ארץ ישראל שלנו', היא אחת מהמפלגות שהתאחדו במסגרת האיחוד הלאומי לריצה משותפת לכנסת, כאשר נציגו של מרזל, מיכאל בן ארי, מוקם במקום הרביעי הריאלי. מרזל כבר עורר סערה אחת הקשורה להגעתו לאום אל פחם, כאשר בג"ץ אישר לו ולאיתמר בן גביר לצעוד ברחבי העיר ביחד עם דגלי ישראל, זאת בניגוד לעמדות נחרצות של מנהיגי העדה הערבית, שחלקם אף איימו למנוע בכח את הצעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully