וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ויתרה על שחרור שליט כתנאי לרגיעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.2.2009 / 1:07

לדברי בכיר בחמאס, "ישראל אינה מקשרת יותר בין סוגיית שליט לפתיחת המעברים". משלחת חמאס תשוב בשבת לקהיר במטרה למסור את תשובתה הסופית להצעת הרגיעה

"בעבר כרכה ישראל את עסקת שליט בפתיחת המעברים, אולם כעת היא אינה מקשרת יותר בין שתי הסוגיות" - כך אמר (חמישי) בכיר חמאס וחבר משלחת הארגון לשיחות בקהיר איימן טהא, בראיון לטלוויזיה המצרית. לדבריו, ישראל אינה מתנה יותר את שחרורו של שליט במסגרת התנאים להפסקת האש.

מחר (שבת) צפויה לשוב לקהיר משלחת חמאס במטרה למסור את תשובתה הסופית להצעת הרגיעה ברצועת עזה. כך דיווח מוקדם יותר מקור מצרי לסוכנות הידיעות המצרית. מקורות מצרים רשמיים אישרו בשיחה עם העיתון המצרי "אל-אהראם" כי קיימת היענות חיובית מצד המשלחת וכי הם צופים שבקרוב יהיה ניתן להכריז על הרגיעה ואף להתחיל ליישמה בקרוב.

בראיון לעיתון המצרי אמר חבר המשלחת, סלאח ברדוויל, כי "הושגה טיוטת הסכם לרגיעה ברצועת עזה בין חמאס לישראל". לדבריו, הטיוטה כוללת רגיעה למשך שנה וחצי ופתיחה של המעברים ל-80 אחוז מהסחורות. הוא הוסיף, כי טרם הוחלט על סוג הסחורות שכניסתן תותר לרצועת עזה. ברדוויל אמר שמכשול נוסף שעומד בפני השגת הסכם הוא סירובה של ישראל להציב משקיפים בינלאומיים במעברים.

בתוך כך, ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד, יצא אתמול לפגישות מדיניות בקהיר, ככל הנראה על מנת לדון בפרטים הסופיים של הסדר הרגיעה. טרם יציאתו תודרך עמוס גלעד על ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק ושרת החוץ ציפי לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully