וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "צריך לוותר על חלק מארץ ישראל"

פנחס וולף

5.2.2009 / 21:34

יו"ר קדימה אמרה בכנס מפלגתה, כי "יש קבוצה שמטרתה אחרת: קיומם של יהודים בכל חלקי הארץ ומבחינתם כל יום שעובר זה הישג"

מערכת וואלה!

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני אמרה הערב (חמישי) בכנס של המטה הדתי לאומי בקדימה: "אני יודעת שבשביל קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אנחנו צריכים לוותר על חלק מארץ ישראל. זה לא וויתור על האידיאולוגיה, זה לחיות בהרמוניה עם האידיאולוגיה". לדברי לבני, "יש קבוצה שמטרתה אחרת: קיומם של יהודים בכל חלקי ארץ ישראל ומבחינתם כל יום שעובר זה הישג. מבחינתי כל יום שעובר זה עוד יום שאנחנו מקרבים אלינו בעיה גדולה יותר. אני לא מתכוונת להיבנות משנאה ומפחד. קדימה היא מפלגה של אחדות ותוכן".

לבני הוסיפה ואמרה כי "על העניין היהודי אין מונופול לאף מפלגה, בוודאי לא למפלגה חרדית. הביטחון לא שייך לימין, השלום לא שייך לשמאל ואם לא נמצא מכנה משותף נמצא עצמנו חיים גושים של שבטים שבטים במרחק של דקות הליכה אך עם חששות עצומים".

באירוע דיבר גם מזכיר ההתנחלות אלי סיני לשעבר וממפוני גוש קטיף, יניב בן חגי-לוי, שאמר: "היה לי הכבוד לארח אותך ימים אחדים לפני שעזבנו. ניסינו לשכנע אותך לעזוב את התכנית והנה צחוק הגורל שהיום אני עומד כאן ומנסה לשכנע לתמוך בך. עם ישראל ותורתו, ארץ ישראל ומדינת ישראל הם הערכים שגדלתי עליהם, אולם בסדר הזה. לא נוכל יותר להעמיד את הארץ לפני העם.

בתגובה לדבריו של בן חגי-לוי, אמרה לבני: "קיבלתי החלטה לפנות אותך מביתך ואני זוכרת שהייתי אצלך כמה ימים לפני הפינוי. ידעתי שזו החלטה נכונה לעם ישראל. קיבלתי החלטה לעקור אותך מביתך וכשאתה עומד כאן ואומר שתילחם כדי לתמוך בי, אין לך מושג כמה ריגשת אותי".

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר באירוע כי "אם ממשלת ישראל תגיד לי לאחר שלושים שנה 'עזוב את ביתך במעלה מחמש', אעשה זאת. לא בשביל השלום עם הפלסטינים אלה בשביל השלום מבית. עוד אמר שניילר כי "החינוך למורשת ישראל אינו נחלת הדתיים אלה הוא שייך לכל יהודי באשר הוא. לא אתן לשום מפלגה לנכס לעצמה את היהדות . מי שעושה זאת גוזל את עולם התורה מכלל הציבור היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully